וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי אירופה יוצאים נגד משט יהודי לעזה

דיווח על יוזמה יהודית לצאת במשט לרצועת עזה גרם לזעם רב בקרב הקהילה היהודית באירופה. "האקטיביסטים הפכו לנאיבים ובכך לכלים בידיהם של טרוריסטים ואויבים של מדינת ישראל"

נציגי הקהילה היהודית זועמים בעקבות דיווחים על משט אירופי-יהודי המתוכנן להפליג לכיוון עזה בחודש הבא במטרה לשבור את המצור על הרצועה. המשט, שצפוי להיות מונהג בידי גלין סקר, בריטי יהודי חובב ים מהקבוצה "יהודים למען צדק לפלסטינים", ייצא תחת חסות "יהודי אירופה למען שלום פשוט", ארגון המקבץ תחתיו קבוצות שונות מעשר ארצות. סקר אמר כי המשט יהווה אמירה ברורה כי "לא כל היהודים תומכים בישראל". לדבריו, "נגיד באמפתיות: לא בשמנו".

כאמור, בקרב הקהילה היהודית באירופה הגיבו בכעס רב על כוונות המשט היהודי. המזכיר המרכזי של המועצה המרכזית ליהודים בגרמניה, סטפן קרמר אמר כי "בפועלם כך, הפכו האקטיביסטים לנאיבים ובכך לכלים בידיהם של טרוריסטים ואויבים של מדינת ישראל, זאת במקום להיות אבירים הומניטריים".

כמו קרמר, גם ג'ונתן סקרדוטי מהפדרציה הציונית הביע התנגדות נחרצת ליציאת המשט היהודי. "ברור שגלין סקר מדבר בשם עצמו ובשם חבריו, השייכים לשוליים. הרוב הגדול בחברה היהודית עומד מאוחד תחת הדעה כי מעשי ישראל צודקים. מדבריו של סקר ניתן להבחין שתוכניותיו אינן נוגעות לסיוע הומניטרי כי אם להבהרת עמדה פוליטית", אמר סקרדוטי והוסיף כי "הסגר על עזה אינו מטרה עבור ישראל, זהו המנגנון המשומש בהצלחה בידי ישראל על מנת לעצור את העברת הנשק לעזה. נשק בו ישתמשו נגד אוכלוסייה אזרחית. מצער שמר סקר וארגונו חשים שלישראל אין את הזכות להגן על אנשיה".

"אינם מייצגים איש מלבד עצמם"

דובר אחר בקהילה היהודית האירופית אמר כי "ניסיונות לחקות את המשט מסוף מאי ולהפליג לעזה הם הדרך הברורה ביותר להבחין בכך שארגונים כמו 'יהודי אירופה למען שלום פשוט' משקיעים מאמצים בתעלולי פרסום במקום לפעול לכיוון הסכם שלום בר קיימא עבור הישראלים והפלסטינים".

דוברת של הקונגרס היהודי אירופאי אמרה בתגובה לדיווח כי "'יהודי אירופה למען שלום פשוט' אינם מייצגים איש מלבד עצמם. הם טוענים לחתור לכיוון 'שלום פשוט' אך ממשיכים לתקוף את ישראל. רק אלו הנושאים מסר של שלום ופיוס וללא שנאה יכולים להיות גורם משפיע ובונה".

למרות ההאשמות נגדו ונגד ארגונו המשיך סקר וטען כי היה עליו לבחור צד במאבק. "הדרך בה ישראל מטפלת בפלסטינים אינה מוסרית באופן קיצוני". כמו סקר, ארגון 'יהודי אירופה למען שלום פשוט' הודיע כי מטרתו היא להעביר ציוד הומניטרי לרצועת עזה הכולל בתוכו ספרי לימוד, תרופות, רשתות דגים וכלי נגינה.

עוד הוסיפו בארגון ואמרו כי אם ישראל תבקש מהספינה תעגון בנמל אשדוד על מנת לבדוק את הציוד, הספינה תגיב "בדרכי שלום" ותפנה לנמל הישראלי. הארגון לא מסר פרטים נוספים על כוונות המשט מחשש לחבלה ביציאתו. עם זאת ידוע כי על סיפון הספינה יהיו כ-40 פעילים, בתוכם ניצול שואה בן 85.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully