וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין לסרקוזי: עסקת ה-S-300 עם אירן הוקפאה

לפי נשיא צרפת סרקוזי, רוסיה החליטה להקפיא את עסקת טילי S-300 עם אירן בעקבות הסנקציות שנדונו באו"ם. סרקוזי פגש את ראש ממשלת רוסיה שאמר כי בטהרן "מאד לא מרוצים" מההחלטה

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין אמר הערב (שישי) לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי כי מוסקבה תקפיא משלוחים של טילים אוויר-קרקע לאירן, כך מסר משרדו של סרקוזי לאחר שיחה שנערכה בין השניים.

לרוסיה יש חוזה עם אירן על פיו מוסקבה תמכור לטהרן טילים מסוג S-300. בעקבות סבב הסנקציות האחרון על אירן שנדון במועצת הביטחון של האו"ם עלתה השאלה האם חוזה זה בין רוסיה לאירן יקוים. לפי הודעתו של דובר משרד הנשיא הצרפתי, ראש ממשלת רוסיה אמר כי באירן "מאד לא מרוצים" מההחלטה וכי ברצונם לכפות עונשים על מוסקבה משום שהפרו את החוזה בין המדינות.

הדיווחים על ביטול העסקה הגיעו כבר אתמול, אולם בעקבות דיווחים אלה הבהיר משרד החוץ הרוסי כי הסנקציות אותן החליטה מועצת הביטחון של האו"ם להטיל על אירן, אינן נוגעות לעסקה הנוכחית. כאמור, כעת מסר סרקוזי כי פוטין הודיע לו על הקפאת העסקה.

על פי הדיווחים המוקדמים על הקפאת העסקה, צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית בכיר בתעשיית הנשק הרוסית אומר כי "באופן טבעי, ההסכם לאספקת טילי S-300 לאירן יוקפא". רוסיה כבר הסכימה בעבר למכור לאירן את מערכת הטילים, אך עיכבה את אספקתה בלחץ המערב. מדובר במערכת טילי נ"מ מתקדמת, בעלי טווח בינוני. הייחוד של המערכת הוא שהיא מסוגלת ליירט מספר כלי טיס בו זמנית.

אירן כבר הודיעה בעבר כי ההסכם בין המדינות נחתם וכי היא מצפה מרוסיה להעביר לידיה את המערכת. שר ההגנה האירני ביקר במוסקבה בחודש שעבר, כדי ללחוץ על החברה הלאומית של רוסיה לייצוא נשק, למכור לאירן את טילי ה-S-300.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully