וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעות: נמצאה בת ה-16 שנעלמה באוקינוס

אחרי שעות של חיפושים, כוחות החילוץ איתרו את אבי סודרלנד מקליפורניה, שמנסה לשוט לבדה מסביב לעולם ונעדרה באזור מבודד באוקינוס ההודי. מצבה טוב, ובכוונתה להמשיך במסעה

אבי סודרלנד בת ה-16 שמנסה להקיף את העולם לבד על סירת מפרש ושאתמול שידרה אותות מצוקה מהסירה באוקינוס ההודי, נמצאה הבוקר (שישי) בריאה ושלמה לאחר מאמצי חיפוש נרחבים. אתמול בשעה 15:00 (שעון ישראל) שודרו אותות מצוקה מסירתה שנחבטה על ידי גלים גבוהים בחלקו הדרומי של האוקינוס ההודי. בשעות הבוקר איתר מטוס חיפושים את הסירה כשהיא נמצאת במצב טוב, המפרש מקופל, וסנדרלנד דיווחה למטוס שמצבה טוב.

סנדרלנד, שיצאה להפלגה בחודש ינואר, מתכננת לשבור את שיא גינס ולהפוך לאדם הצעיר ביותר שהקיף את העולם בהפלגת יחיד. דובר משפחתה סיפר כי היא הפעילה את אותות המצוקה בספינתה אתמול, ושעות אחדות לאחר מכן הצוות היבשתי שליווה את מסעה איבד את הקשר עם הספינה.

לאחר שהקשר עם הנערה אבד, נשלחו צוותי חיפוש לדרום האוקינוס ההודי לאיתור הנערה. לפי הדיווח, ספינתה נקלעה לסופה בלב הים ונלחמה בגלים בגובה 7-6 מטרים ורוחות עזות, במרחק של מאות קילומטרים מהחוף הקרוב ביותר, ואותות המצוקה ששידרה מספינתה נקלטו במדגסקר. "היא נמצאת באמצע שום מקום, פחות או יותר", אמר אחיה זאק בראיון לרשת CBS, "היא מרוחקת מכולנו ומכל בן אנוש. אנחנו מקווים שהכל יהיה בסדר, אך בשעה זו אין דבר בטוח".

בארצות הברית נשמעו קולות ביקורתיים כלפי המשפחה שאפשרה לנערה הצעירה לצאת למסע בלב ים, והיו שהאשימו אותה בחוסר אחריות. במסגרת מסלולה, יצאה סנדרלנד מחופי קליפורניה, ועברה בכף הורן שבארץ האש בדרום צ'ילה. לפי איגוד השיט האמריקאי, באזור שסמוך לדרום אמריקה ייתכנו גלים בגבהים של עשרות מטרים. סנדרלנד שרדה את החלק הזה של המסע, ומשם המשיכה בהתאם לתכנון לדרום האוקיינוס האטלנטי, הידוע בקרב השייטים כאזור כמעט בלתי אפשרי להפלגה. כשנשאלה סנדרלנד על תוכניתה לעבור באזור זה בטרם יציאתה למסע, אמרה כי "זה מסוכן, אבל את צריכה להבין למה את מכניסה את עצמך, ולהיות מוכנה לכך".

אביה של אבי אמר כי בתו מוכנה לאתגר מסוג זה, וציין כי "למעשה, היא התכוננה לרגע הזה כל חייה. כבר בגיל 13 היא הודיעה כי בכוונתה לצאת למסע לשבור את שיא גינס", הוא הצהיר. באשר לביקורות שנמתחו כלפי המשפחה שדרבנה את הבת לצאת למסע, אמר אביה לורנס כי "אינני מסכים עם זאת. אסור להחליט דבר בשביל אף אחד. אסור לשים אנשים בתוך מסגרות". שיא גינס הנוכחי שייך למייק פרהם בן ה-17 מבריטניה, ונקבע בשנה שעברה.

  • עוד באותו נושא:
  • שייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully