וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אנו דנים עם אירן על הקמת כורים חדשים

יממה לאחר שמועצת הביטחון הטילה סנקציות על אירן, הכריזה מוסקבה כי מתנהלים מגעים עם טהרן בנוגע לבניית כורים גרעיניים בשטחה. מוקדם יותר הודיע משרד החוץ הרוסי: "הסנקציות לא מונעות מכירת טילי ה-S-300 לאירן"

למרות הסנקציות החדשות שהוטלו אתמול על אירן על ידי מועצת הביטחון של האו"ם, אמר אמש (חמישי) שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי ארצו מנהלת דיונים עם הממשל בטהרן על הקמת כורים חדשים לאנרגיה גרעינית. "אנחנו דנים בזה עם שותפינו האירנים, למעשה אנו דנים בזאת כעת", אמר לברוב.

בנוסף אמר לברוב כי הסנקציות לא יעכבו גם את בנייתו של הכור למטרות אזרחיות שאמור לקום בבושהר. "ההחלטה של מועצת הביטחון לא תעמיד מכשולים בפני בניית הכור בשום מובן, ולא רק בבושהר, אלא הדברים אמורים גם לגבי בנייתם של מספר יחידות לייצור אנרגיה אטומית נוספות", אמר לברוב לכתבים. לפני יומיים אמר גם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין כי הכור הגרעיני שרוסיה בנתה לאירן בעיר בושהר יחל לפעול באוגוסט.

מספר שעות קודם לכן הודיעה רוסיה כי למרות דיווחים קודמים לפיהם ביטלה את העסקה למכירת טילי S-300 לאירן, הרי שהסנקציות אותן החליטה מועצת הביטחון של האו"ם להטיל על אירן, אינן נוגעות לעסקה הנוכחית. נכון לעכשיו עדיין לא ברור מה יעלה בגורל העסקה. רוסיה כבר הסכימה בעבר למכור לאירן את מערכת הטילים, אך עיכבה את אספקתה בלחץ המערב. מדובר במערכת טילים נגד מטוסים מתקדמת, בעלי טווח בינוני. הייחוד של המערכת הוא שהיא מסוגלת ליירט מספר כלי טיס בו זמנית.

ההצהרות הללו של רוסיה מגיעות יממה לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם הטילה סבב סנקציות נוסף על אירן. 12 מדינות הצביעו בעד הצעה מספר 1929, כולל רוסיה, כאשר ברזיל וטורקיה התנגדו, ולבנון נמנעה. בין היתר, כוללים העיצומים את צמצום הסחר עם בנקים אירניים, הרחבה של ההגבלה על סחר ביטחוני עם טהרן, וכן רשימה של דמויות באירן שתנועתן בעולם תוגבל.

עדכון ראשון: 21:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully