וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: חייבים לסיים את ההקפאה אחרי ספטמבר

יו"ר הכנסת סייר במועצה האזורית גוש עציון והתייחס בציניות למועד המתוכנן לסיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "הבטחנו לאמריקאים שההקפאה תסתיים ב-26 בספטמבר, אסור לאכזב אותם"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין (ליכוד) סייר היום (חמישי) במועצה האזורית גוש עציון, וקיבל סקירות על תוכניות הבנייה המתוכננות ביישובים שבאזור. ריבלין התייחס למועד סיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות ואמר כי "ממשלת ישראל התחייבה להפסיק את הבנייה ביהודה ושומרון לזמן קצוב. הבנייה בגוש עציון ובאזור יהודה ושומרון כולו חייבת להתחדש במועד שבו הבטיח ראש הממשלה לחדשה. יתירה מכך, הבטחנו גם לאמריקנים שההקפאה תסתיים ב-26 בספטמבר, והבטחות צריך לקיים. אסור לנו לאכזב את האמריקנים בעניין זה", העיר ריבלין בציניות.

יו"ר הכנסת התייחס גם לבידוד הבינלאומי שבו שרויה ישראל, ואמר כי זו טעות לחשוב שהסיבה לכך טמונה בהסברה או בדיפלומטיה. לדבריו, "אנו בודדים משום שאנו מאמינים בצדקת דרכנו, גם כשאינה חלק מהטרנד העולמי. אנו בודדים משום שאנו מתעקשים להחזיק בזכותנו המוסרית על הארץ, גם נוכח פרופוגנדה צינית ומתוחכמת, ומשום שאנו עומדים נוכח איומים ולחצים קשים, ויכולים להם. הוא הוסיף, כי "מי שעומד איתן על ערכיו ויש לו גבולות ברורים, לפעמים, בעל כורחו, הוא נותר בודד. אסור להיבהל מכך, משום גם זה יחלוף".

הוא הוסיף כי "אנו מצויים ברגע של אמת, שבו כבר לא נוכל עוד לטשטש את עמדותינו בטקטיקות של שיווק והסברה, ולא לעקם את אמונותינו בחכמת הדיפלומטיה. מדינת ישראל מצויה בימים לא קלים של בדידות בינלאומית, של ניכור ושל הפניית עורף, מצד ידידותיה בעולם, ובהן ארה"ב. מחול הצביעות והמוסר הכפול סוחף אליו עוד ועוד מדינות וארגונים בינלאומיים, מתוך מגמה להכניע אותנו, הישראלים, במלחמת התשה של תדמית עולמית."

את ביקורו פתח יו"ר הכנסת באתר העתיקות בהרודיון. הוא ביקר ביקב בגוש עציון, נפגש עם תלמידים בישיבה התיכונית "מקור חיים" בכפר עציון וחתם את הביקור כאורח הכבוד באירוע רב משתתפים לרגל 40 שנים לייסוד היישוב אלון שבות. ריבלין ציין כי "אינני חושב שיש מישהו שחושב שגוש עציון לא תהיה חלק ממדינת ישראל בכל הסדר. לאחרונה, גם הממשל בארה"ב, שעד כה נתן גיבוי לאינטרסים הקיומיים של ישראל, נסוג לאחור. לצערי, אינני מוצא הבנה בצד האמריקני לצרכיה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully