וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשתלטות החלה ורה"מ בפועל לא ידע כלום?

לפי דיווח בחדשות ערוץ 2, השר משה (בוגי) יעלון ששימש כממלא מקומו של רה"מ נתניהו, לא קיבל מידע בזמן אמת על השתלטות חיילי צה"ל על המשט שעשה דרכו לעזה. בלשכת יעלון סירבו להתייחס לדיווח. לשכת רה"מ: הדיווח לא נכון

השר משה (בוגי) יעלון, ששימש כממלא מקום ראש הממשלה בזמן ההשתלטות על ספינות המשט לעזה, לא ידע על פעולת צה"ל הצפויה, כך דווח אמש (חמישי) בחדשות ערוץ 2. לפי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה באותה העת בביקור בקנדה, היה זה שקיבל את ההחלטות באירוע. מלשכת השר יעלון סירבו להתייחס לדיווח.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווחים הללו. מהלשכה נמסר כי, "בניגוד לפרסומים, המשנה לראש הממשלה יעלון עודכן באופן שוטף על ידי המזכירות הצבאית במשרד ראש הממשלה לפני ההשתלטות על הספינה, במהלכה ולאחריה".

על פי הנהל התקין, כאשר ראש הממשלה נמצא מחוץ לגבולות המדינה, ממלא מקומו הוא המשנה לראש הממשלה, הוא השר יעלון. אולם על פי הדיווח, יעלון לא עודכן כלל לפני המבצע על התוכניות להשתלט על הספינות, לא קיבל דיווחים שוטפים והוא התעדכן על הארועים מדיווחים בכלי התקשורת.

לפני שלושה ימים מתח יעלון, השר לעניינים אסטרטגיים, ביקורת על צה"ל ואמר כי "במקום שבו צריך לתת צל"שים, צריך לבדוק גם את נוהל הקרב". במהלך נאום שנשא בכנסת מול ראשי רשויות של הליכוד ציין יעלון כי "ההחלטה שלא לאפשר למשט להגיע לעזה היא החלטה נבונה שנבעה מהגנה עצמית. הלוחמים ראויים לשבח על אומץ ליבם, קור רוחם, שיקול דעתם ומקצועיותם", אולם הוסיף כי "נדע לתחקר את המבצע, להפיק לקחים וליישמם".

דברי הביקורת של השר יעלון בפני ראשי הרשויות מהליכוד עוררו את כעסם של חברים באופוזיציה. יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק אמרה כי "השר יעלון מכין את האליבי לוועדת החקירה. יותר מתמוה כי מי שהצהיר רק השבוע שאיננו בקיא בפרטים, בעוד הוא ראש הממשלה בפועל באותן שעות, מעז לתקוף ולהטיל את האשמה על צה"ל ולהתנער מאחריות שהייתה מוטלת על כתפיו. לא ניתן להכתים את בנינו וחיילינו שמחרפים נפשם בשעה שקברניטי הממשלה מחפשים על מי להטיל את האשמה".

ח"כ נחמן שי (קדימה) התייחס אף הוא לביקורת שהטיח יעלון בצה"ל ואמר כי "מסתבר שוועדת הבדיקה הצבאית מיותרת, שהרי התשובות ניתנו זה עתה על ידי סגן ראש הממשלה".

עדכון ראשון: 20:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully