וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "הסנקציות אינן קשורות ל-S-300"

בכיר רוסי טען כי מדינתו החליטה להקפיא את עסקת העברת טילי הנ"מ לאירן, אולם משרד החוץ במוסקבה פרסם הודעת הבהרה, לפיה הסנקציות שהוטלו על טהרן, אינן נוגעות לעסקה הנוכחית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

למרות דיווחים קודמים לפיהם רוסיה ביטלה את העסקה למכירת טילי S-300 לאירן, הבהיר בצהרים (חמישי) משרד החוץ הרוסי, כי הסנקציות אותן החליטה מועצת הביטחון של האו"ם להטיל על אירן, אינן נוגעות לעסקה הנוכחית. נכון לעכשיו עדיין לא ברור מה יעלה בגורל העסקה.

הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית כי רוסיה צפויה להקפיא את עסקת מכירת טילי ה-S-300 שעליה הסכימו בעבר שתי המדינות. "באופן טבעי, ההסכם לאספקת טילי S-300 לאירן יוקפא", צוטט בסוכנות הידיעות בכיר בתעשיית הנשק הרוסית. רוסיה כבר הסכימה בעבר למכור לאירן את מערכת הטילים, אך עיכבה את אספקתה בלחץ המערב. מדובר במערכת טילי נ"מ מתקדמת, בעלי טווח בינוני. הייחוד של המערכת הוא שהיא מסוגלת ליירט מספר כלי טיס בו זמנית.

אירן כבר הודיעה בעבר כי ההסכם בין המדינות נחתם וכי היא מצפה מרוסיה להעביר לידיה את המערכת. שר ההגנה האירני ביקר במוסקבה בחודש שעבר, כדי ללחוץ על החברה הלאומית של רוסיה לייצוא נשק, למכור לאירן את טילי ה-S-300. גורמים ברוסיה לא הגיבו לנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • S-300

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully