וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "החרפת הסנקציות על אירן - טעות"

ראש ממשלת טורקיה הביע את התנגדותו להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חדשות על טהרן. לדבריו, מדינתו וברזיל ימשיכו לפעול לפתרון סוגיית הגרעין האירני בדרכים דיפלומטיות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

טורקיה שוב מתייצבת לצד אירן. ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן אמר הבוקר (חמישי) כי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חדשות על טהרן היא "טעות". לדבריו, בכוונת טורקיה להמשיך ולפעול יחד עם ברזיל על מנת לפתור את המשבר מול אירן בדרכים דיפלומטיות. טורקיה וברזיל הצביעו אתמול נגד החלטת מועצת הביטחון להחריף את הסנקציות.

במסגרת מפגשי עם השגירה האמריקאית באו"ם סוזן רייס ועם שגרירי ישראל בוושינגטון ובאו"ם, התייחס גם שר החוץ אביגדור להחלטת מועצת הביטחון להחריף את הסנקציות על אירן. לדבריו, "גם אם זה לא מה שיעצור את הגרעין האירני זו הפעם הראשונה שנשמעת אמירה משמעותית בעניין, ולכן החשיבות בהחלטה היא המסר הברור שמעבירה הקהילה הבינלאומית לאירן, אך הדבר המשמעותי באמת הוא מה יהיה הצעד הבא של הקהילה הבינלאומית".

אמש אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את ההחלטה להטיל סבב רביעי של סנקציות על אירן. ההחלטה אושרה בתמיכתן של 12 מדינות, ורק ברזיל וטורקיה הצביעו נגדה. לבנון נמנעה בהצבעה.

בהחלטת מועצת הביטחון מופיעים שמות של 40 חברות, גורמים ואישים בכירים בעלי השפעה במשטר האירני, שעל המדינות החברות באו"ם אסור לקיים כל קשר עמם. ברשימה השחורה מופיעות 22 חברות הקשורות ישירות לתוכנית הגרעין ופיתוח טילים בליסטיים של אירן. 15 מהן בבעלות או תחת פיקוח ישיר של משמרות המהפכה ו-3 מהן פועלות במסגרת חברת הספנות הלאומית של אירן. בנוסף, ההחלטה מרחיבה את היקף האמברגו על סחר הנשק עם אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully