וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה הקפיאה מכירת טילי הנ"מ לאירן

גורם בכיר בתעשיית הנשק הרוסית הודיע כי בעקבות הטלת הסנקציות הנוספות על טהרן, ארצו לא תספק לה מערכת מתקדמת להגנה מפני טילים, כפי שדרשה ישראל

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

מהלומה נוספת לאירן: לאחר שמועצת הביטחון אישרה הטלת סבב סנקציות רביעי על טהרן, דיווחה הבוקר (חמישי) סוכנות הידיעות הרוסית כי רוסיה צפויה להקפיא את עסקת מכירת טילי ה-S-300 שעליה הסכימו בעבר שתי המדינות. "באופן טבעי, ההסכם לאספקת טילי S-300 לאירן יוקפא", צוטט בסוכנות הידיעות בכיר בתעשיית הנשק הרוסית.

רוסיה כבר הסכימה בעבר למכור לאירן את מערכת הטילים, אך עיכבה את אספקתה בלחץ המערב. מדובר במערכת טילי נ"מ מתקדמת, בעלי טווח בינוני. הייחוד של המערכת הוא שהיא מסוגלת ליירט מספר כלי טיס בו זמנית. ישראל דחקה ברוסיה לא להעביר לידי אירן את המערכת, בטענה שהיא נועדה להגן על תוכנית הגרעין של טהרן. בביקורו האחרון של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה לפי כשלושה חודשים, הוא ביקש מראש הממשלה הרוסי ולדימיר פוטין ומהנשיא דמיטרי מדבדב לסכל את עסקת המכירה.

אירן כבר הודיעה בעבר כי ההסכם בין המדינות נחתם וכי היא מצפה מרוסיה להעביר לידיה את המערכת. שר ההגנה האירני ביקר במוסקבה בחודש שעבר, כדי ללחוץ על החברה הלאומית של רוסיה לייצוא נשק, למכור לאירן את טילי ה-S-300. גורמים ברוסיה לא הגיבו לנושא.

אירן חתמה עם רוסיה על חוזה בשווי 700 מיליון דולר בשנת 2005 לרכישת 29 מערכות טילים, שהועברו אליה שנה לאחר מכן והפכו מבצעיים בשנת 2007.

ועדה מיוחדת הכוללת בכירי ממשל אמריקאיים בעבר ובהווה, המייעצים לממשל אובמה,פרסמה דו"ח בנושא הגרעין האירני בו נכתב, בין היתר, כי ישראל עשויה להרגיש מוכרחה לנקוט בפעולה צבאית כדי לנסות ולהרוס או לפגוע בתוכנית הגרעין האירנית, במידה שרוסיה תחליט למכור לטהרן מערכת ההגנה אווירית מתקדמת מדגם S-300.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • S-300

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully