וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ניצחון דחוק לימין בבחירות בהולנד

מספירת 98% מקולות הבוחרים עולה כי המפלגה הליברלית ימנית בראשות מרק רוטה ניצחה בבחירות לפלרמנט, לאחר שקיבלה מושב אחד יותר ממפלגת הלייבור. הישג למפלגת החופש הימנית קיצונית, אך ככל הנראה היא תישאר מחוץ לקואליציה

מספירת 98% מקולות הבוחרים בהולנד, עולה כי המפלגה הליברלית (VVD) בראשות מרק רוטה זכתה ברוב של 31 מושבים בפרלמנט, לעומת 30 מושבים למפלגת הלייבור. אם יישמר הרוב הזה יוטל על המפלגה להקים את הקואליציה שתיאלץ להתמודד עם הגירעון התופח של המדינה. בתוך כך, מפלגת החופש הימנית בראשות חירט וילדרס, שמתנגדת להגירה איסלמית, כמעט הכפילה את מספר המושבים שלה, והיא צפויה להיות המפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט.

לאחר פרסום התוצאות הכיר ראש הממשלה, מנהיג המפלגה הנוצרית-דמוקרטית יאן פיטר בלקנד, בהפסדו והתפטר מראשות המפלגה. הבחירות בהולנד הוקדמו לאחר שהקואליציה בין המפלגה הנוצרית-דמוקרטית לבין מפלגת הלייבור התפרקה בעקבות מחלוקת בדבר הגדלת מספר החיילים ההולנדים באפגניסטן.

מפלגת VVD הבטיחה במהלך מערכת הבחירות לקצץ את ההוצאה הממשלתית בכ-45 מיליארד אירו במהלך ארבע השנים הקרובות על ידי צמצום גודלה של הממשלה, הפחתת מס הכנסה, העלאת המשכורות של עובדי ציבור, קיצוץ בהטבות למהגרים והעלאת גיל הפרישה ל-67. מפלגתו של וילדרס ניהלה מערכת בחירות עם מצע שקרא "לעצור את האיסלמיזציה של הולנד", בין היתר, על ידי עצירת הגירת המוסלמים למדינה, ואיסור על בניית מסגדים חדשים. קריאותיו זכו לאוזניים קשובות, אולם המשבר הכלכלי שפקד את יבשת אירופה האפיל על הרגשות האנטי-איסלמיים של רבים מאזרחי הולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully