וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות נגד פרס בדרום קוריאה: "רוצח"

כחמישים מפגינים בסיאול צבעו את דגל ישראל באדום וקראו לנשיא המדינה "רוצח", במחאה על אירועי המשט לעזה. במקביל, בוטל טקס הענקת תואר דוקטור לשם כבוד, שפרס היה אמור לקבל מאוניברסיטת קוריאה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

קבלת פנים צוננת: עשרות בני אדם הפגינו היום (חמישי) נגד נשיא המדינה שמעון פרס, המבקר בדרום קוריאה. המפגינים, שהתצייבו סמוך לשגרירות ישראל בבירה סיאול, נשאו שלטים שעליהם נכתב בין השאר: "שמעון פרס רוצח" ו"הסירו מיד את המצור על עזה".

במקביל, לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, אוניברסיטת קוריאה ביטלה טקס לכבוד פרס, בו הוא היה אמור לקבל תואר דוקטור לשם כבוד. מלשכת בית הנשיא נמסר בתגובה לדיווח, כי הנשיא הוא זה שביקש לבטל את הטקס "מחשש להפגנות ופרובוקציות וכי לא נכון לטעון שהאוניברסיטה היא שיזמה את ביטול הטקס".

"אנחנו כאן כדי למחות על קבלת הפנים האוהדת שממשלתו של לי מיונג מעניקה לנשיא הישראלי", אמר הכומר צ'וי הון-קוק, שנשא שלט נגד פרס סמוך לשגרירות ישראל. מפגינים במקום גם הניפו דגל ישראל שנצבע באדום, לציון הדם שנשפך, כהגדרתם, במהלך השתלטות ישראל על ספינות המשט לעזה.

פרס הגיע ביום שלישי לביקור בדרום קוריאה, שהחליטה להגדירו כ"ביקור עבודה" במקום "ביקור ממלכתי", ככל הנראה על רקע אירועי המשט. עם זאת, הוא זכה ליחס אוהד מצד צמרת המדינה, ולפי ההערכות הביקור הורד בדרגה לצרכים פנימיים.

עם נחיתתו בסיאול ביום שלישי נערך לכבוד פרס טקס קבלת פנים בשדה התעופה. לאחר מכן הוא קיים אירוע הסברה לישראל במסגרת מפגש עם ראשי אוניברסיטאות, מכוני מחקר ועורכי עיתונים. אתמול הוא קיים סבב ראיונות לתקשורת הקוריאנית. היום הוא נפגש עם מקבילו הקוריאני לי מיונג בק וצפוי להניח זר בטקס שייערך בקבר החייל האלמוני בבית העלמין של סיאול.

"אחמדינג'ד - המשחית המוסרי הגדול בעולם"

מלשכת בית הנשיא נמסר, כי בפגישה שקיים פרס עם מקבילו הקוריאני לי מיונג בק דנו השניים בדרכים למצות את הפוטנציאל הגלום ביחסים בין שתי המדינות במגוון תחומים ובראשם הכלכלה, הביטחון והטכנולוגיה. בנוסף, דנו השניים בסוגיות בינלאומיות המעוררות עניין משותף לשתי המדינות.

הנשיא פרס פירט בפני הנשיא הקוריאני את העמדה הישראלית בעקבות הההחלטה להטיל סנקציות נוספות על אירן. לדבריו, "כל דרך ארוכה מתחילה תמיד בצעד ראשון. זהו הצעד הראשון בכיוון הנכון על מנת לטפל בסוגיית הגרעין האירני. אני בטוח כי אירן תנסה לזלזל בצעד זה ורוצה להאמין שהעולם לא יסכים לנשק גרעיני בידיים לא אחראיות".

הוא הוסיף כי "אחמדינג'ד הוא המשחית המוסרי הגדול ביותר שיש בעולם ואני מאיץ בקהילה הבינלאומית למנוע את החיבור המסוכן בין איש שאין לו מעצורים לנשק שאין גבול לנזק שיכול לגרום. אני מאמין שנדרשים צעדים נוספים מפני שהאיראנים מתנהגים בדרך שאינה מתקבלת על הדעת ומעוררים התנגדות הן בעולם והן באיראן עצמה". הנשיא הוסיף, כי "הסנקציות צריכות להיות מלוות בסנקציות מוסריות. אני מברך על הצעד הראשון ובטוח בהמשך שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully