וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: למנוע הברחת נשק לעזה בלי להטיל מצור

נשיא ארה"ב נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית וקרא לישראל למצוא פתרון לבעיות הרצועה. לדבריו, "יש למצוא דרך להתמקד במשלוחי נשק לרצועה מבלי לעטוף את עזה ב'שמיכה' שמונעת מהכל להיכנס"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אמש (רביעי) כי יש לחקור את כל הפרטים בנוגע לאירועי המשט לעזה וכי המצור על הרצועה לא יוכל להימשך עוד זמן רב. במסיבת עיתונאים משותפת עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוושינגטון, הודיע הנשיא האמריקאי כי ארה"ב תעביר לעזה סיוע בגובה 400 מיליון דולר.

"יש למצוא דרך להתמקד במשלוחי נשק לרצועה מבלי לעטוף את עזה ב'שמיכה' שמונעת מהכל להיכנס", אמר אובמה. "הסטטוס קוו בעזה לא יציב באופן מובנה". הוא ציין כי הממשל החל בשיחות רציניות עם ישראל במטרה לפתור את הנושא.

אובמה אף קרא לישראל לעבוד עם הקהילה הבינלאומית למציאת פתרון לנעשה ברצועה. הוא הפציר בירושלים לרסן את הבנייה בהתנחלויות ומנגד קרא לפלסטינים לעצור את ההסתה נגד ישראל. מיד אחריו דיבר יו"ר הרשות אבו מאזן, וקרא לישראל "להסיר את המצור שהטילה על העם הפלסטיני".

ישראל החליטה אתמול להקל את המצור על עזה ולאפשר מעבר של חטיפים ומשקאות קלים לרצועה. גורם ממשלתי בישראל אמר כי הצעד אינו קשור לאירועי המשט לעזה ולפגישת אובמה ואבו מאזן. החמאס מצדו הפחית בחשיבות הצעד ואמר כי מה שנחוץ הוא מלט ולא משקאות קלים.

מאז ההשתלטות על אוניות המשט לעזה שגרמה למותם של תשעה בני אדם, מופעל על ישראל לחץ כבד להקל את הסגר. בהקשר זה הדגיש הגורם הישראלי, כי "במהלך ששת החודשים האחרונים, ישראל הגדילה את נפח הסחורות שנכנסות לעזה ואת המגוון שלהם. המדיניות הזאת נמשכת".

עדכון ראשון: 19:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully