וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון החליטה: סנקציות חדשות על אירן

אחרי חודשים של מאמצים דיפלומטיים, מועצת הביטחון של האו"ם אישרה סבב רביעי של סנקציות על טהרן. טורקיה וברזיל הצביעו נגד ההחלטה, ולבנון נמנעה. במסגרת הסנקציות יוטלו על האירנים מגבלות כלכליות ויורחב האמברגו על סחר בנשק עמם. אירן: ההחלטה תסבך את האזור

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה היום (רביעי) את ההחלטה להטיל סבב רביעי של סנקציות על אירן. ההחלטה אושרה בתמיכתן של 12 מדינות, ורק ברזיל וטורקיה הצביעו נגדה. לבנון נמנעה בהצבעה.

בהחלטת מועצת הביטחון מופיעים שמות של 40 חברות, גורמים ואישים בכירים בעלי השפעה במשטר האירני, שעל המדינות החברות באו"ם אסור לקיים כל קשר עמם. ברשימה השחורה מופיעות 22 חברות הקשורות ישירות לתוכנית הגרעין ופיתוח טילים בליסטיים של אירן. 15 מהן בבעלות או תחת פיקוח ישיר של משמרות המהפכה ו-3 מהן פועלות במסגרת חברת הספנות הלאומית של אירן. בנוסף, ההחלטה מרחיבה את היקף האמברגו על סחר הנשק עם אירן.

הסנקציות החדשות כוללות גם מגבלות נסיעה בעולם על גורמים בעלי השפעה במשטר האירני והקפאת נכסים. בין הגורמים: ג'וואד ראיקי, שעומד בראש המתקן להעשרת אורניום באיספהאן. לפי החלטת מועצת הביטחון, גם לא יסופקו שירותי נמל ברחבי העולם לאוניות אירניות, לא יסופקו שירותי ביטוח להובלה ולא ייפתחו סניפי בנקים אירניים חדשים מחוץ לגבולותיה.

כלי התקשורת באירן דיווחו כי טהרן דוחה את ההחלטה. על פי הדיווחים, באירן טוענים כי מדובר ב"החלטה שגויה, שתסבך את המצב באזור". גורם אירני בכיר אמר כי מדינתו לא תפסיק להעשיר אורניום בשטחה, למרות הסנקציות הנוספות שהטילה עליה.

נציגת ארה"ב, סוזן רייס, אמרה לפני ההצבעה כי הסנקציות נועדו "לשכנע את אירן לעצור את תוכנית הגרעין שלה ולנהל משא ומתן עם הקהילה הבינלאומית". למרות מאמצי ארה"ב לגבש קונצנזוס סביב הסנקציות, בחודש שעבר חתמו ברזיל וטורקיה על הסכם חילופי דלק גרעיני עם אירן. מטרת ההסכם הייתה להוות בסיס לדיאלוג עם אירן, אולם ארה"ב התעקשה על דרך הסנקציות.

מוקדם יותר אמרו דיפלומטים מערביים כי הם מעוניינים בתמיכה רחבה שתיצור אחדות בקהילה הבינלאומית. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, אמרה, כי "אלה הסנקציות המשמעויות ביותר שהוטלו על אירן, ואחדות הקהילה הבינלאומית מאוד חשובה". בסוף השבוע צפויה קלינטון לבקר בברזיל בכדי לנסות לקרב את ברזיל לעמדה האמריקאית בנושא האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully