וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט גייטס: אירופה דחפה את טורקיה למזרח

מזכיר המדינה האמריקאי הביע את דאגתו מההידרדרות היחסים בין טורקיה לישראל בעקבות אירועי המשט, ואמר כי התנהגות המערב כלפי טורקיה דחפה את המדינה לעבר המזרח

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מזכיר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר היום (רביעי) כי הוא מודאג מההידרדרות ביחסי טורקיה וישראל והשלכותיה על היציבות באזור. במהלך מסיבת עיתונאים בלונדון, הביע גייטס תקווה כי הקשרים יחודשו עם הזמן.

"אני חושב שלשתי המדינות היתה מערכת יחסים למדי שתרמה ליציבות באזור, ואני מקווה שעם הזמן, מערכת היחסים הזאת תוכל להתבסס מחדש", אמר גייטס.

לדבריו, לחוסר הנכונות של אירופה לחזק את קשריה עם טורקיה, היה תפקיד בדחיפתה של טורקיה למזרח: "באופן אישי, אני חושב שאם יש משהו ברעיון שטורקיה נעה מזרחה, זה גם בגלל שהיא נדחפה, ונדחפה על ידי חלק מאירופה שסירב לתת לטורקיה את סוג הקשר האורגני למערב שטורקיה ביקשה".

ישראל תשלם על הטעות שעשתה

אתמול אמר נשיא טורקיה עבדוללה גול במהלך הוועידה האזורית שנערכה באיסטנבול כי כל נציגי המדינות המשתתפות בוועדה, מלבד הנציג הישראלי, מגנים בחריפות את השתלטות צה"ל על המשט לעזה. לדברי גול, הדבר מעיד על הבידוד בו נמצאת ישראל. הנשיא הטורקי הוסיף כי "ישראל תישא בתוצאות על הטעות שעשתה". כמו כן דרשו נציגי המדינות המשתתפות בוועידה מישראל להצטרף לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, ולהעמיד את מתקני הגרעין שלה לפיקוח בינלאומי.

טורקיה, שאירחה את פסגת מדינות אסיה ומכהנת כנשיאה התורנית שלה, ביקשה להעביר החלטה המגנה את ישראל, אך החלטה כזו דורשת את הסכמת כל 22 הנציגים המשתתפים, ואילו הנציג הישראלי, השגריר בטורקיה גבי לוי, סיכל את היוזמה כשהטיל וטו. טורקיה נאלצה להסתפק במעין הצהרה נשיאותית המגנה את ישראל, הצהרה שאין לה כל משעמות רשמית או מעשית.

מנגד, שר החוץ הישראלי אביגדור ליברמן התייחס אמש למדיניות שבה נוהגת טורקיה, מאז פרץ המשבר עם ישראל. במפגש עם חברי ועידת הנשיאים בניו יורק, אמר ליברמן כי "זו טעות לחשוב שאפשר לשנות את העמדה הטורקית כלפי ישראל בעוד מאמץ או מחווה, משום שמדובר בשינוי אסטרטגי בהנהגה הטורקית, שנובע מתמורות עמוקות בחברה הטורקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully