וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בהולנד: הימין צפוי להתחזק

מערכת הבחירות הראשונה באירופה מאז המשבר הכלכלי ביבשת יצאה היום לדרך. הסקרים צופים ניצחון למפלגה הליברלית בראשות מרק רוטה על רקע התחזקות הימין הקיצוני

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אזרחי הולנד הולכים היום (רביעי) לקלפיות לבחור פרלמנט חדש בצל המשבר הכלכלי באירופה ועליית מפלגות אנטי-מוסלמיות. הסקרים צופים התחזקות של הימין וניצחון למפלגת הימין-ליברלית VVD בראשות מרק רוטה. מפלגתו צפויה להתחזק ב-15 מושבים ולזכות ב-36 מתוך 150 המושבים בבית התחתון של הפרלמנט. מפלגת הימין הליברלית תחליף את מפלגת הנוצרים-דמוקרטים בראשות יאן בלקננדה שנמצאת במקום השלישי בסקרים. בכך יהפוך רוטה, רווק בן 43, לראש הממשלה הליברלי הראשון בהולנד מאז מלחמת העולם הראשונה.

שנייה בסקרים נמצאת מפלגת הלייבור בראשות ראש עיריית אמסטרדם לשעבר יוב כהן היהודי. היא צפויה לזכות ב-30 מושבים, לעומת 33 היום.

מפלגת הימין הקיצוני "מפלגת החופש" PVV, בראשות חירט וילדרס צפויה להכפיל את מושביה ל-18. וילדרס ניהל מערכת בחירות עם מצע שקרא "לעצור את האיסלמיזציה של הולנד", בין היתר, על ידי עצירת הגירת המוסלמים למדינה, ואיסור על בניית מסגדים חדשים. קריאותיו זכו לאוזניים קשובות, אולם המשבר הכלכלי שפקד את יבשת אירופה העפיל על הרגשות האנטי-מוסלמים של רבים מאזרחי הולנד.

לעומתו, מפלגת VVD הבטיחה לקצץ את ההוצאה הממשלתית בכ-45 מיליארד אירו במהלך ארבע השנים הקרובות על ידי צמצום גודלה של הממשלה, הפחתת מס הכנסה, הגבלת משכורתם של עובדי ציבור, קיצוץ בהטבות למהגרים והעלאת גיל הפרישה ל-67.

בהולנד ישנם 12 מיליון אזרחים בעלי זכות בחירה. זוהי מערכת הבחירות הרביעית במדינה מאז 2002, שבכולן ניצח בלקננדה. היא נערכת לאחר שהממשלה הנוכחית נפלה במרץ עקב סירובה להאריך את שהות הכוחות ההולנדים באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully