וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מקווה שאובמה ידאג להקלות בסגר

נשיא ארה"ב ברק אובמה צפוי להיפגש היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית. השניים ידונו בדרכים שונות לסייע לתושבי רצועת עזה. אבו מאזן מקווה כי אובמה ילחץ על ישראל להקל את הסגר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נחת אמש בוושינגטון והוא צפוי להיפגש היום (רביעי) עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. בפגישה צפוי אובמה להציע סיוע לרצועת עזה. במקביל, הנשיא ינסה להבטיח כי המתיחות במזרח התיכון בעקבות אירועי המשט לעזה לא יפגעו בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. על פי גורמים אמריקאים, אובמה צפוי להבטיח לאבו מאזן כי הוא ילחץ על ישראל להקל את הסגר על עזה ולאפשר מעבר של סיוע הומניטרי רב יותר לרצועה.

"הנשיא ואבו מאזן ידונו בצעדים לשפר את חיי התושבים ברצועת עזה, כולל תמיכה אמריקאית במיזמים ספציפיים לקידום פיתוח כלכלי איכות חיים טובה יותר", אמר בכיר בממשל האמריקאי לסוכנות הידיעות "רויטרס".

ההבטחה של אובמה תכלול "אסטרטגיית ארוכת טווח לקידום באזור, באמצעות התייעצויות עם הפלסטינים, הישראלים, המצרים ושותפים אחרים". לפי "רויטרס", כל הזרמת סיוע כלכלי תינתן בתנאי שהוא לא יגיע לידי חמאס, שנחשב בארצות הברית לארגון טרור.

להמשיך בשיחות הקירבה

"הנשיא מצפה לפגישתו עם אבו מאזן במסגרתה תיסקר ההתקדמות בשיחות הקרבה ויידונו המאמצים להשגת שלום במזרח התיכון", אמר דובר בבית הלבן טומי וייטור. על מנת לחזק את מעמדו של אבו מאזן בקרב עמו, העיתונאים יורשו להיכנס לחדר הסגלגל בבית הלבן ולראות את שני המנהיגים יחד. אבו מאזן צפוי להיפגש גם עם היועץ לביטחון לאומי ג'יימס ג'ונס.

אמש התייחס מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, לביקורו של אבו מאזן בוושינגטון ואמר כי לביקורו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוושינגטון יש שתי מטרות: להסיר את המצור מעל רצועת עזה ולקדם את התהליך המדיני. "אבו מאזן צפוי להיפגש גם עם חבר הקונגרס ג'ון קרי ועם מנהיגים יהודים", הוסיף.

בשבוע שעבר אמר אבו מאזן למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כי אין בכוונתו לעצור את שיחות הקרבה לישראל בעקבות הרג הפעילים על ספינות המשט לעזה במהלך השתלטות השייטת על הספינות. "היתה לי שיחת טלפון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הבעתי דאגה עמוקה לגבי מה שקרה. הפצרתי שנית באבו מאזן להמשיך בשיחות הקרבה על אף התקרית", אמר באן.

(עדכון ראשון: 04:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully