וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ארה"ב דורשת: גורם בינ"ל בחקירת המשט

מחלקת המדינה של ארה"ב מסרה הצהרה, לפיה יש צורך לצרף גורם בינלאומי לוועדת הבדיקה להשתלטות על המשט שעשה דרכו לעזה. האמריקאים סבורים שמדובר בצעד הכרחי כדי להבטיח את אמינות החקירה

ארה"ב הצטרפה אמש (שלישי) לקריאות לישראל לצרף גורם בינלאומי לוועדת הבדיקה להשתלטות על המשט לעזה, בטענה שמדובר בצעד הכרחי כדי להבטיח את אמינות החקירה. דובר מחלקת המדינה, פיליפ קראולי, אמר כי "אנו מבינים שהשתתפות בינלאומית בחקירת הנושא תהיה חשובה למהימנות שכולם מעוניינים לראות".

הוא הוסיף כי "אנו מכירים בכך שמעורבות בינלאומית תהווה נדבך חשוב כדי לשים את הטרגדיה הזאת מאחורינו, וכך ניצור צעד בונה אמון נוסף לקראת היעד הסופי שלנו, שהוא הסכם שישים קץ לסכסוך אחת ולתמיד". לדברי קראולי, "אנו נמצאים במגעים עם ישראל ועם גורמים נוספים כדי להשיג את התוצאה הרצויה".

מוקדם יותר אתמול קרא גם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון לישראל להסכים לנציגות בינלאומית בוועידת חקירה לבדיקת אירועי ההשתלטות על המשט לעזה, בה נהרגו תשעה פעילים. באן דורש מעורבות "בינלאומית אמינה, שהיא קריטית לחקירה מהימנה ושקיפה". דבריו של באן נאמרו בעקבות הידיעות על כך שישראל שוקלת עדיין האם לאפשר לגורמים חיצוניים לקחת חלק בוועדת הבדיקה.

בתוך כך, ישיבת שרי פורום השביעייה שהיתה אמורה להתקיים אמש נדחתה להיום. השרים היו אמורים להחליט באופן סופי על סמכויות ועדת המומחים לדין הבינלאומי, שתבחן את אירועי המשט לעזה. הישיבה נדחתה בשל מגעים נוספים הנערכים ברמה הבינלאומית בטרם גיבוש ההחלטה.

עדכון ראשון: 22:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully