וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עלה בגורלו של מדען הגרעין האירני?

אירן הגישה לשוויץ הוכחות לפיהן מדען הגרעין שנעלם בשנה שעברה נחטף לארה"ב. בינתיים צצו שני סרטוני וידאו של המדען כאשר באחד מהם הוא טוען שנחטף, ובשני טוען כי היגר מרצונו

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אירן זימנה אתמול (שלישי) את שגריר שוויץ בטהרן והגישה לו מסמכים המעידים כי מדען הגרעין האירני, שהרם אמירי, שנעלם לפני כשנה נחטף על ידי ארה"ב, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית IRNA.

בפגישה עם השגריר, הדגישו האירנים כי אמריקה אחראית לחייו ולשלומו של אמירי והדגישה כי חטיפתו נעשתה בניגוד לחוקים הבינלאומיים הברורים ולזכויות אדם", אמר מקור בכיר לסוכנות. לאירן אין קשרים דיפלומטיים עם ארה"ב ולכן הטיפול בנושא נעשה דרך שגרירות שוויץ.

אמירי, חוקר באוניברסיטה שעבד עבור הארגון האירני לאנרגיה אטומית, נעלם במהלך ביקור בערב הסעודית לפני כשנה. טהרן האשימה את ערב הסעודית בכך שמסרה אותו לידי ארה"ב, אך זו הכחישה את מעורבותה בנושא.

הטלוויזיה האירנית הציגה שלשום סרטון וידאו של מי שלטענתה הוא אמירי. בסרטון נראה אמירי אומר כי הוא נחטף ונלקח לארה"ב שם הוא עונה. עוד הוא טוען כי אולץ לתת ראיון "למקור בתקשורת האמריקאית על מנת לטעון שאני אישיות חשובה בתכנית הגרעין האירנית וכי חיפשתי מקלט באמריקה מרצוני החופשי". הוא אמר עוד כי הסרט צולם בחודש אפריל השנה וקרא לארגוני זכויות אדם לעזור לו לחזור לאירן.

עם זאת, בווידאו אחר שעלה לאתר שיתוף הקבצים Youtube, נראה אמירי לכאורה כאשר הוא אומר כי הגיע לארה"ב למטרת לימודים. "אני באמריקה ואני מתכוון להמשיך ללמוד במדינה הזאת. אני חופשי כאן ואני מבטיח לכולם שאני במקום בטוח". האדם הנראה בשני סרטי הווידאו דומה לתמונות שפורסמו בעבר בערוצי הטלוויזיה באירן.

עדכון ראשון: 22:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully