וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן לישראל: "שלבו גורם בינ"ל בוועדת הבדיקה"

מזכ"ל האו"ם קרא לישראל להסכים לנציגות בינלאומית בוועידת חקירה לבדיקת אירועי המשט. לדבריו, "מעורבות בינ"ל אמינה היא קריטית לחקירה מהימנה". בתוך כך, ישיבת השביעייה בנושא נדחתה למחר

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון קרא הערב (שלישי) לישראל להסכים לנציגות בינלאומית בוועידת חקירה לבדיקת אירועי ההשתלטות על המשט לעזה, בה נהרגו תשעה פעילים. באן דורש מעורבות "בינלאומית אמינה, שהיא קריטית לחקירה מהימנה ושקיפה". דבריו של באן נאמרו בעקבות הידיעות על כך שישראל שוקלת עדיין האם לאפשר לגורמים חיצוניים לקחת חלק בוועדת הבדיקה.

בתוך כך, ישיבת שרי פורום השביעייה שהיתה אמורה להתקיים הערב נדחתה למחר. השרים היו אמורים להחליט באופן סופי על סמכויות ועדת המומחים לדין הבינלאומי, שתבחן את אירועי המשט לעזה. הישיבה נדחתה בשל מגעים נוספים הנערכים ברמה הבינלאומית בטרם גיבוש ההחלטה.

בתחילת השבוע פעל באן לגיבוש צוות בינלאומי לחקירת השתלטות צה"ל. על פי ההצעה, בפאנל הוועדה יוצבו לפחות נציג טורקי אחד ונציג אחד מישראל, ובראשה יוצב ראש ממשלת ניו זילנד לשעבר ג'פרי פלמר. ורמים דיפלומטיים סיפרו כי בנוסף לנציגות הטורקית והישראלית, יצורפו לוועדת החקירה בין שניים לשלושה נציגים נטרליים, שייבחרו מתוך רשימה שהרכיב מזכ"ל האו"ם באן בעצמו.

עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו נתניהו אמר כי שוחח בטלפון עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, ודחה את הצעתו. "לא נכון שהסכמתי לקבל את הצעתו היישומית לבדיקת העובדות", אמר נתניהו. "אמרתי לו שבירור העובדות צריך להתבצע באחריות ובאובייקטיביות. אנחנו צריכים לשקול את העניין בקור רוח ובזהירות תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של ישראל ושל צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully