וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "נעלה את נושא המשט לדיון באו"ם"

ראש ממשלת רוסיה המבקר בטורקיה כינה את המבצע הישראלי "הפרה חמורה של החוק הבינלאומי". לדברי פוטין, יש לחקור ביסודיות את ההתקפה

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום (שלישי) כי בכוונת ארצו להעלות לדיון באו"ם את חקירת ההשתלטות הישראלית על המשט לעזה. פוטין כינה את המבצע הישראלי "הפרה חמורה של החוק הבינלאומי". לדברי פוטין, העובדה שההשתלטות בוצעה במים בינלאומיים היא "סיבה לדאגה" והוסיף כי על ישראל להסיר את המצור מעל עזה". פוטין אמר את הדברים בוועידת שיתוף הפעולה שמתקיימת באיסטנבול.

ראש הממשלה הרוסי הוסיף כי "אובדן החיים של אזרחים חפים מפשע החמיר את המצב במזה"ת. אנו מודאגים מאוד מהפרה בוטה שכזו של הנורמות והחוקים הבינלאומיים". לדבריו, יש לחקור ביסודיות את ההתקפה. "פעולות כאלה נגד אזרחים לא מתקבלות על הדעת".

טורקיה, המארחת את הפסגה, ביקשה להעביר החלטה המגנה את ישראל, אך החלטה כזו דורשת את הסכמת כל הנציגים המשתתפים ואילו הנציג הישראלי, השגריר בטורקיה גבי לוי, סיכל את היוזמה כשהטיל וטו. לוי החליף בפסגה את סגן ראש הממשלה והשר לענייני מודיעין דן מרידור, שהתבקש להישאר בישראל בעקבות המלצת השב"כ.

למרות הטלת הווטו, המניהיגים שלקחו חלק בפסגה הביעו תמיכה ביוזמה הטורקית, בהם גם נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא סוריה בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully