וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: דברי תומאס על היהודים - פוגעניים

נשיא ארה"ב התייחס לראשונה לדבריה של כתבת הבית הלבן לשעבר, שאמרה כי "על היהודים להסתלק מפלסטין". לדבריו, חבל שהקריירה שלה הסתיימה בצורה כה מעוררת מחלוקת"

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס היום (שלישי) להערותיה של כתבת הבית הלבן, הלן תומאס, שתועדה אומרת כי על "היהודים להסתלק מפלסטין ולשוב לפולין וגרמניה" וכינה אותן פוגעניות.

בראיון לרשת NBC אמר אובמה כי לדעתו דבריה של תומאס היו לא במקום. עם זאת, הוא ציין כי הוא מכיר בחשיבות הסיקור ארוך השנים שלה, שהחל עוד בתקופת הנשיא ג'ון קנדי. לדברי אובמה, "חבל שהקריירה שלה הסתיימה בצורה כה מעוררת מחלוקת". הוא הוסיף כי החלטתה להתפטר מתפקידה היא הצעד הנכון.

בהודעה מיוחדת שפרסמה אתמול, הבהירה תומאס: "אני מתחרטת על הערותיי מהשבוע שעבר בנוגע לישראלים ולפלסטינים. הן אינן משקפות את אמנותי הכנה שהשלום יגיע למזרח התיכון רק כאשר כל הצדדים יכירו בצורך לכבוד הדדי וסובלנות. אני מקווה שהיום הזה יגיע במהרה".

תומאס, שתחגוג בקרוב את יום הולדתה ה-90, היא בעלת טור ברשת עיתוני הרסט. בעת שהגיעה לפני כשבוע לסקר את אירוע חודש המורשת היהודית שהנשיא ברק אובמה אירח בבית הלבן, היא נשאלה על ידי כתב אינטרנט יהודי אם יש לה "תגובה לגבי מדיניות ישראל". על כך היא השיבה: "תגיד להם לצאת לכל הרוחות מפלסטין". היא המשיכה ואמרה כי העם הפלסטיני "הוא עם כבוש וזוהי אדמתם" וכי על הישראלים "ללכת הביתה – לפולין, לגרמניה, לאמריקה ולכל מקום אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully