וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות "הייל היטלר" באמצע טקס שואה בהולנד

אופנוענים הפריעו לטקס לזכר קורבנות השואה שנערך במחנה ריכוז בעיר ווכט שבהולנד בקריאות "הייל היטלר". למרות הקריאות שזעזעו את הנוכחים המשיך הטקס כרגיל

נאום בטקס לזכר קורבנות השואה בהולנד נקטע בתחילת השבוע בקריאות "הייל היטלר" אותם השמיעו מספר אופנוענים שעברו במקום. בטקס אשר התקיים בעיר ווכט בהולנד לזכרם של 3,000 ילדים יהודים והוריהם אשר נשלחו ממחנה הריכוז במקום אל מותם במחנות המוות, נאם רבה הראשי של הולנד הרב בנימין יעקבס. נאומו הופרע בידי האופנוענים אשר החלו לצעוק "הייל היטלר" לעבר המתאספים ולאחר מכן ברחו מהמקום.

הרב בנימין יעקבס, המכהן כרבה הראשי של הולנד וכחבר בכיר במרכז רבני אירופה, סיפר כי על אף התקרית שזעזעה את כל הנוכחים הוא המשיך בנאומו וחתם אותו באמירת 'קדיש' לזכרם של הילדים.

בעיר ווכט פעל בזמן במלחמת העולם השנייה מחנה ריכוז ממנו נשלחו יהודי הולנד למחנות ריכוז שונים. כל הילדים שהגיעו למחנה, שלושת אלפים במספר, נשלחו בליווי אחד מהוריהם אל מותם במחנה הריכוז אושוויץ.

בשנת 1990 הוקמה במקום אנדרטה לזכר הילדים הנספים, עליה חרוטים שמותיהם ושמות הוריהם. מאז שנת 1991 מתקיים במקום בכל שנה אירוע זיכרון המוני בהשתתפות תושבי המקום ואישי ציבור. השנה השתתפה בטקס גם נשיאת הפרלמנט של הולנד, גרדי וורביט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully