וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: להסיר את המצור תמורת שליט?

המצור על עזה משמש ככלי לחץ במאבק לשחרור גלעד שליט. הלחץ על חמאס נמשך אך השחרור נראה רחוק. האם צריך להמשיך את המצור? האם להסירו רק תמורת גלעד והאם המצור אפקטיבי?

1,444 ימים נמצא גלעד שליט בשבי החמאס, ושחרורו לא נראה באופק. נראה, כי המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס הגיע למבוי סתום, ובמשפחת שליט מחריפות ההתבטאויות נגד התנהלות הממשלה בפרשה. לפני כשבועיים מתח נעם שליט ביקורת חריפה על אזלת היד של הממשלה ואמר, כי "ארבע שנים שמדינה שלמה, עם כל האמצעים שעומדים לרשותה כשלה כישלון חרוץ."

בינתיים, הצליחו מאמציהם של פעילי המשט לרצועת עזה להחזיר לאור הזרקורים הבינלאומים את סוגיית המצור על עזה, הסוגייה ההומניטרית ברצועה, ושאלת הלגיטימיות של המצור עצמו. יותר ויותר מדינות מעלות סימני שאלה לגבי האפקטיביות של המהלך הישראלי והאם הוא באמת הכרחי.

בישראל יש מי שרואה לא רק את הנימוקים הביטחוניים להטלת המצור, אלא גם את אחד האמצעים להפעלת לחץ על חמאס להביא לשחרורו של שליט. האם הייתם מסכימים להחזרת החייל החטוף גלעד שליט משבי החמאס בתמורה להסרת המצור על עזה? האם המצור הכרחי גם לאחר שחרור שליט? או אולי צריך להסיר אותו כבר כעת? טקבקו והצביעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully