וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד וארדואן דנו בשבירת המצור על עזה

הנשיא הסורי, שנמצא באיסטנבול לרגל ועידת פסגה אזורית, הציג לראש ממשלת טורקיה שורה של רעיונות חדשים לשבירת המצור על עזה. אסד גם הציג תוכנית מדינית חדשה

מקורות סורים המקורבים לממשל בדמשק סיפרו לעיתון הערבי "אל-קודס אל-ערבי" היוצא היום (שלישי) כי הנשיא הסורי, שנמצא באיסטנבול לרגל ועידת פסגה אזורית, הביא עימו שורה של רעיונות בנושא שבירת המצור הישראלי על עזה וכן תוכנית מדינית חדשה לאזור. על פי הדיווח, אסד ידון עם ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן הן במצור על עזה והן בתוכנית המדינית.

המקורות דיווחו כי לאחרונה גיבש המשטר הסורי תוכנית מדינית חדשה שמטרתה האצת התהליך המדיני וכן רעיונות חדשים עליהם ידונו דמשק ואנקרה בדבר הדרך לשבור את המצור המוטל כ-4 שנים על הרצועה. אולם, המקורות לא חשפו את פרטי התוכנית החדשה.

היוזמה המדינית הסורית מגיעה בתזמון נוח מבחינתה, שעה שרבים ממנהיגי העולם מבקרים את המצור הישראלי נוכח פעולת הקומנדו הימי לסיכול המשט לעזה שבמהלכה נהרגו 9 מנוסעי הספינה "מרמרה". בתוך כך, שר החוץ של טורקיה אחמט דאווט אולו אמר אמש כי טורקיה לא תשפר את יחסיה עם ישראל, אם זו תתנגד להקמת ועדת חקירה בינלאומית של אירועי המשט לעזה.

"אם ישראל תיתן אור ירוק להקמת ועדת חקירה בינלאומית, ותהיה מוכנה לענות לשאלות הוועדה, אז ברור שיחסי טורקיה-ישראל ימשיכו בכיוון שונה", אמר דאווט אולו לעיתונאים. "אבל אם היא תמשיך להתחמק, אז נורמליזציה אינה באה בחשבון". לפי העיתון הטורקי "הורייט", דאווט אולו הוסיף כי מתקיימים דיונים על המשך הסכם שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות, שנחתם ב-1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully