וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אין צורך בסנקציות "מוגזמות" על אירן

נשיא אירן וראש ממשלת רוסיה ייפגשו בטורקיה, לפני ההצבעה במועצת הביטחון על סנקציות חדשות נגד אירן. מוקדם יותר הזהיר אחמדינג'ד כי סנקציות יובילו לביטול הסכם חילופי האורניום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ייפגשו היום (שלישי) בטורקיה על רקע ההצבעה הקרובה במועצת הביטחון של האו"ם על סנקציות חדשות נגד אירן. פוטין ואחמדינג'ד משתתפים בוועידת שיתוף הפעולה שמתקיימת באיסטנבול. במהלך מסיבת עיתונאים, אמר פוטין כי הסנקציות החדשות לא צריכות להיות "מוגזמות". הוא הוסיף כי הכור הגרעיני שרוסיה בנתה לאירן בעיר בושהאר יחל לפעול באוגוסט. מוקדם יותר הזהיר אחמדינג'ד שוב את רוסיה לבל תחבור ליריביה של אירן ותתמוך בסנקציות חדשות.

במהלך מסיבת עיתונאים באיסטנבול שלח נשיא הרפובליקה האיסלמית מסר לקהילה הבינלאומי והתריע כי הסכם העשרת האורניום, עליו חתמה אירן עם טורקיה וברזיל בחודש שעבר, הוא הצעה חד-פעמית שלא תחזור.

"אנו מקווים, ועדיין מקווים, שהם יוכלו לנצל את ההזדמנות הזאת, אבל אנו אומרים שההזדמנות הזאת לא תחזור", אמר אחמדינג'ד. מעצמות המערב רואים בעסקה הזאת כעסקה שאינה מספקת ואינה מקלה את חששותיהן שתכנית הגרעין של אירן מיועדת למטרות צבאיות.

אירן דורשת כבוד

דיפלומטים באו"ם מעריכים כי החלטה על סנקציות נגד אירן תתקבל בימים הקרובים, ייתכן שאף מחר, למרות שייתכן שכמה מחברותיה לא יתמכו בה. ההצעה החדשה תרחיב את אמברגו הנשק הקיים היום, ותקשיח את ההגבלות הכלכליות ובדיקות משלוחי הים, כך דווח ב-BBC. התזמון המדויק של ההצבעה תלוי בהסכמה על הנספח בו יפורטו האנשים והחברות עליהם יוטל איסור נסיעה והקפאת נכסים.

לדברי אחמדינג'ד, ארצות הברית צריכה לשנות את עמדתה הקשוחה. "כבר אמרתי שממשלת ארצות הברית ובעלות בריתה טועות מאוד אם הן חושבות שהן יכולות להציג את המקל של החלטה באו"ם ואז לשבת ולדבר איתנו. דבר כזה לא יקרה", אמר אחמדינג'ד. "אנו מוכנים להתחיל לדון על כל נושא, על בסיס כבוד הדדי. אבל אם מישהו רוצה לדבר איתנו בחוצפה ובאופן שתלטני, התשובה כבר ידועה".

אחמדינג'ד אף המשיך והזהיר שוב את רוסיה, שראש ממשלתה ולדימיר פוטין משתתף אף הוא בכינוס, לבל תחבור ליריביה של אירן ותתמוך בסנקציות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully