וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: הציונות קרובה להשמדה מוחלטת

נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד נאם בפני קהל משולהב במסגד בטורקיה והזהיר כי ההשתלטות על המשט מקרבת את ישראל ותומכיה לאבדון: "הציונים ביצעו פשעים חסרי תקדים בהיסטוריה האנושית"

נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד אמר אמש (שני) כי המתקפה הציונית על משט השלום לעזה היוותה צעד גדול של המשטר ושל תומכיו לעבר מוות והכחדה מוחלטת. אחמדיניג'ד, השוהה בטורקיה לרגל הוועידה לשיתוף פעולה ובניית אמון באסיה שאירגנו הטורקים נאם במסגד באיסטנבול. על פי סוכנות הידיעות האירנית , הוא התקבל על ידי המאמינים בהתלהבות.

אחמדיניג'ד הביע את הערכתו לממשל הטורקי ולעם הטורקי ואמר כי טורקיה ואירן הן "מייסדות ציביליזציות ומדינות אחיות. האומות שלנו הן נושאות הדגל של האנושיות והמוסר. על כולם לדעת שהיחסים ביננו עמוקים ומושרשים ושנעמוד אלה לצד אלה עד הסוף".

"העתיד שלנו בהיר והניצחון שלנו נגד הדיכוי קרוב. המעצמות החומרניות כפו את המשטר הציוני על העולם והמזרח התיכון באמצעות כוח צבאי, והם ביצעו המהלך 60 שנים שורה של פשעים חסרי תקדים בהיסטוריה האנושית. האחרון שבהם היה הפלישה למשט השלום לעזה", אמר הנשיא האירני.

אחמדיניג'ד ניחם את הטורקים ושיבח את ה"שאהידים" שנהרגו במהלך ההשתלטות על ספינות המשט. הוא סיים כשאמר להמונים: "המשיכו בנתיב בו אתם צועדים והוא יוביל אתכם לניצחון".

במקביל, התקיימו הלילה מגעים במועצת הביטחון של האו"ם לקראת הצבעה אפשרית על הטלת סנקציות נוספות על טהרן. מועצת הביטחון עשויה להצביע כבר מחר על הטלת סבב סנקציות רביעי בשל תוכנית הגרעין האירנית.

הדיונים הלילה נערכו לבקשת ברזיל וטורקיה, שגיבשו עם אירן הסכם החלפת אורניום המייתר לטענתן את הצורך בסנקציות. שגרירת ארה"ב לאו"ם, סוזן רייס נשאלה במהלך הדיונים אם ההצבעה תתקיים עוד השבוע והנהנה בחיוב בתשובה.

עדכון ראשון: 04:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully