וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הממשלה תקים ועדה לבדיקת המשט

פנחס וולף ויהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

8.6.2010 / 1:08

חברי פורום השביעייה נוטים להמליץ לממשלה להקים ועדת בדיקה לחוקיות הפעולה בלב ים, וכעת הם ממתינים לאישור ארה"ב למתווה הוועדה. ככל הנראה, החיילים שהשתתפו בפשיטה לא ייחקרו

תאגיד כאן

חברי פורום השביעייה, שהתכנסו אתמול (שני) כדי לדון באירועי המשט לעזה, נוטים להמליץ לממשלה על הקמת ועדת בדיקה ישראלית לאירועים. הוועדה אמורה לבדוק את חוקיות השתלטות צה"ל על ספינות המשט, את תפקוד החיילים בהשתלטות ואת חוקיות המצור על עזה. ייתכן, כי יצטרפו אליה גם שני משקיפים בינלאומיים, בעלי מומחיות בתחום משפט.

לפי דיווח בערוץ 1, הוועדה שתקום לא תהיה ועדת בדיקה ממשלתית (כפי שהיתה ועדת וינוגרד), אלא ועדת בדיקה ששואבת את סמכותה מתוקף המינוי הממשלתי שלה. כעת ממתינים השרים להסכמת ארה"ב לאופי אם ארה"ב תתנגד לאופיה, ישקלו השרים הקמת ועדת בדיקה אחרת.

השרים הסכימו לקביעתו של שר הביטחון אהוד ברק, כי החיילים שהשתתפו בפשיטה לא ייחקרו על ידי כל ועדה שתקום. מי שכן צפויים להיחקר הם ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק מהדרג המדיני, ובכירי הצבא, בהם הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומפקד חיל הים, האלוף אליעזר מרום, מהדרג הצבאי.

לפי הדיווח, נתניהו מעוניין שבוועדה יהיו חברים משפטנים בעלי שם בינלאומי, ואף הוזכר שמה של פרופסור רות לפידות, כלת פרס ישראל לשנת 2006 בתחום חקר המשפט.

גיורא איילנד יבדוק את צה"ל

בתוך כך, הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, החליט למנות את אלוף (מיל') גיורא איילנד לרכז צוות מומחים להפקת לקחים מהמבצע. בהודעת דובר צה"ל נמסר, כי "איילנד ואנשי הצוות יסתייעו בתוצרי ולקחי התחקירים הפנימיים שחלקם כבר מתקיימים על-ידי גופי צה"ל השונים הקשורים לאירוע זה, וכן יבדקו תחומים החוצים את כלל הגופים". דובר צה"ל מציין כי צוות המומחים, להבדיל מתחקיר פנימי, הוא סוג תחקיר של בעלי ידע מקצועי בנושא המתוחקר, שאינם חלק משרשרת הפיקוד של המבצע.

הצוות יגיש את ממצאיו לרמטכ"ל עד ליום ראשון, ה-4 ביולי. כחברים בצוות מונו תת-אלוף אביב כוכבי, לשעבר ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, תת- אלוף (מיל') יובל חלמיש, לשעבר קצין מודיעין ראשי ובכיר במועצה לביטחון לאומי ואלוף-משנה (מיל') בן-ציון דעבול, לשעבר ראש מחלקת מבצעים בחיל-הים ומבקר בכיר במשרד מבקר מערכת הביטחון.

עדכון ראשון: 21:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully