וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על המשט: לא נאפשר לחקור את הלוחמים

7.6.2010 / 18:26

שר הביטחון השיב לסיעות האופוזיציה על הצעות אי האמון בממשלה והצהיר: "נפיק לקחים, אך אין בכוונתנו להביא את הלוחמים לחקירות, לא בעברית ולא באנגלית". על המצב בעזה: "רק אדם אחד שם באמת זקוק לסיוע - גלעד שליט"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערץ הכנסת)

שר הביטחון אהוד ברק השיב היום (שני) להצעות אי האמון של סיעות האופוזיציה, שהוגשו על רקע אירועי המשט לעזה. לדברי ברק, "ממשלת ישראל, הציבור וידידי ישראל חשים גאווה לנוכח ההשתלטות על ספינות המשט... חרף הקשיים הושגה המטרה. ללא שליטה עצמית ואומץ של החיילים, היינו במציאות של הרבה יותר נפגעים. אני מצדיע לצה"ל וללוחמיו".

עם זאת, הבהיר ברק במליאת הכנסת: "אין כמעט מבצע שהגענו אליו עם מודיעין מושלם. אין מבצע שמתפתח כפי שנחזה. זו לא הזמנה של סרט ב-VOD ולא ריאליטי. חוט שערה עומד בין הצלחה לכישלון". לדבריו, "נפיק לקחים בדרג המדיני לצד התחקיר הצבאי. לתרבות התחקיר יש תרבות עליונה ביצירת יכולות לחימה. נבדוק שיפור היכולות לקראת הפעולה הבאה. אני עומד על כך שלוחמים לא יצטרכו לעמוד לחקירה על החלטות של חלקיקי שניה. אין בכוונתנו להביא את הלוחמים לחקירות לא בעברית ולא באנגלית".

שר הביטחון ציין גם כי "המשט הוא פרובוקציה שהתנגשות אלימה ורצחנית היו בראש מעייניו". הוא הדגיש, כי "תהליך הדה-לגיטימציה נגד ישראל לא החל במשט, אלא עד בעופרת יצוקה. יחד עם המפנה ההיסטורי בעמדת טורקיה, ביחסה למזה"ת. זה מה שאפשר למשט הזה לצאת לדרך".

ברק אף התייחס למצור על רצועת עזה. "הסגר דרוש על מנת למנוע התעצמות רקטות וכלי נשק בידי חמאס", הוא אמר. "בעזה חיים כמיליון וחצי אנשים. רק אחד מהם זקוק באמת לסיוע הומניטרי, רק אחד כלוא בחדר צר ולא זוכה לראות אור יום. לא זוכה לפגוש בני אנוש ושמו גלעד שליט שמוחזק 4 שנים בשבי בניגוד לכל האמנות הבינ"ל. שלומו נעלם מעיני ארגוני זכויות האדם".

שר הביטחון הוסיף, כי "בעזה אין משבר הומניטרי, אין רעב, ואין שלטון ישראלי או של הרש"פ. בעזה יש טרור ואזרחים מסכנים, יש רקטות שיש להן כתובת אחת אזרחי ישראל. הם מצטיידים וצריכים אוניות שתגענה לחופיהם ללא ביקורת ישרלית. יש לנו חובה להגן עלינו ואזרחינו, ומכאן הצורך לבדוק כל מטען וסחורה כדי למנוע הברחות נשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully