וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש סבא"א: אירן לא משתפת פעולה כנדרש

יוקיו אמאנו, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הגדיר את אירן כ"מקרה מיוחד" וקרא לה לחשוף את כל ההיבטים של תכנית הגרעין שלה. בהמשך השבוע תדון מועצת הנגידים של הסוכנות ב"יכולות הגרעיניות של ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הגדיר היום (שני) את אירן כ"מקרה מיוחד" מבחינת מעקב הסוכנות אחר תכנית הגרעין שלה.

בנאום פתיחת כינוס מועצת הנגידים של הסוכנות בווינה, אמר יוקיו אמאנו, כי "אירן היא מקרה מיוחד, בין היתר בגלל קיומם של נושאים הקשורים למימדים הצבאיים האפשריים של תכנית הגרעין שלה". אמאנו הוסיף, כי אירן אינה משתפת פעולה ברמה מספקת על מנת לאשר שכל החומר הגרעיני שברשותה הוא למטרות שלום.

כינוס סבא"א נערך על רקע מאמצי ארצות הברית להעביר השבוע במועצת הביטחון של האו"ם החלטה על סבב סנקציות נוסף נגד תכנית הגרעין של אירן, בשל החשד שהיא מיועדת למטרות צבאיות.

שגריר אירן בסוכנות עלי אסגר סולטנייה אמר כי יכולתה הגרעינית של ישראל הוא נושא גדול יותר. לדבריו, סבא"א צריכה למקד את מאמצי פירוק הנשק בישראל, שאינה חתומה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT).

"ישראל היא חשש ביטחוני רציני לאזור ולעולם כולו", אמר סולטנייה לכתבים. הוא אף מתח ביקורת נגד "פשעים נגד האנושות בעזה. הפרה כזאת של החוק הבינלאומי בנוסף ליכולות גרעיניות היא מאוד מסוכנת לביטחון העולם כולו".

ישראל על סדר היום

בהמשך השבוע צפויים נציגי מדינות ערב להפעיל לחץ על ישראל במסגרת דיון על "יכולותיה הגרעיניות של ישראל". הם רוצים שאמאנו יעזור ליישם את החלטה של סבא"א הקוראת לישראל לאפשר פיקוח של תכנית הגרעין שלה ולהצטרף ל-NPT.

זאת תהיה הפעם הראשונה מאז 1991 שהנציגים הערבים הצליחו להעלות את ישראל לדיון בגוף שקובע את מדיניות סבא"א. אמאנו אמר כי באסיפה הכללית של הארגון בספטמבר הוא ידווח על דרכים שונות שעלו לשכנע את ישראל להצטרף ל-NPT, והוסיף כי עד כה קיבל רק 17 הצעות בנושא מתוך 150 המדינות החברות.

מספר דיפלומטים טענו כי מוקדם מדי לדון בנושא. "אנחנו לא רואים שום בסיס הולם לדיון בארגון הזה על תכנית הגרעין של ישראל", אמר השליח האמריקאי גלן דייויס. הוא הוסיף שיש לחכות עם הדיון עד שאמאנו יגיש את הדו"ח שלו. "בניגוד לתכניות גרעין של מדינות אחרות שנדונות בגוף הזה, אנו לא מודעים לכך שישראל מפירה מחויבויות שהיא נתנה לסבא"א".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully