וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר הקציב לממשלה שבוע לאופן בדיקת המשט

במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה, נתן מבקר המדינה לינדנשטראוס לממשלת נתניהו אולטימטום של שבוע, להחליט על המנגנון שיבדוק את אירועי המשט לעזה

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס אמר היום (שני) כי על הממשלה להכריז עד יום שלישי הבא על המנגנון שיבדוק את אירועי המשט לעזה. בדיון בנושא שנערך בוועדה לביקורת המדינה, אמר לינדנשטראוס כי "יש רצון טוב על ידי כל מי שהשתתף בדיון כי יש לתת לממשלה זמן קצוב כדי להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטה. יש לאפשר לממשלה לגבש את עמדתה תוך כמה ימים ולחדש את הדיון לאחר מכן". הוועדה התכנסה בעקבות בקשתו של יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון.

לינדנשטראוס אמר עוד במהלך הדיון כי "אני לא צריך לבקש סמכות לטפל בנושא מסוים לא מהממשלה ולא מגורמים אחרים. הסמכות בידי לחקור את האירועים. אבדוק את הדברים עם הצוות שלי ואז אכריע".

יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון אמר במהלך הדיון כי "הדיון היום הוא התחלה של תהליך בדיקה חשוב שמוסכם על כולם שיש צורך לקיימו. הוועדה הקציבה היום לוח זמנים ברור שיחייב את הממשלה להחליט על אופן ביצוע הבדיקה. במידה והממשלה לא תקבל החלטה עד אז, הוועדה תתכנס שוב על מנת לבקש מהמבקר להכין דו"ח מיוחד שעשוי להוביל להקמת ועדת חקירה ממלכתית".

בסביבת ראש הממשלה התייחסו ביום שבת לקיום הדיון בוועדה לביקורת המדינה ואמרו כי "מדובר בתרגיל פוליטי שקוף. צר לנו שהיוזמה של האופוזיציה יוצאת לדרך דווקא ביום שבו הוכח ההבדל בין ספינה של פעילי שלום שלווים לבין משט שנאה של תומכי טרור אלימים. בזמן שהממשלה עוסקת בהדיפת מתקפת לגיטימציה נגד ישראל בעולם, אופוזיציה אחראית צריכה להתייצב להגנה על המדינה ועל האינטרסים הלאומיים. חבל שיש מי שבמקום זאת עסוק בתרגילים פוליטיים שקופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully