וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שתי ספינות סיוע אירניות בדרך לעזה

סוכנות ידיעות אירנית דיווחה כי ארגון הסהר האדום בטהרן ישלח שתי ספינות ועליהן סיוע הומניטרי לרצועת עזה. הספינות יישאו תרומות ועובדי סיוע והן צפויות להגיע לאזור עד סוף השבוע

הסהר האדום האירני הודיע היום (שני) כי ישלח השבוע שתי ספינות סיוע לרצועת עזה, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית IRNA.

מנהל הסהר האדום, עבדול ראוף אדיבזדה, אמר כי ההחלטה התקבלה לאחר שיחה עם שר החוץ האירני מנושהר מותקי. "ספינה אחת תישא ציוד שנתרם על ידי אנשים והאחרת תישא עובדי סיוע. הספינות יישלחו לעזה עד סוף השבוע", אמר אדיבזדה.

אתמול הודיע עלי שיראזי, נציגו של מנהיגה הרוחני העליון של אירן עלי חמינאי, כי יחידות משמרות המהפכה מוכנות לספק ליווי צבאי לאוניות משא שרוצות לפרוץ את המצור על עזה ולהגיע לרצועה. "הכוחות הימיים של אירן מוכנים ללוות משטי שלום לעזה בכל כוחם ויכולותיהם", אמר שיראזי, נציגו של חמיאני במשמרות המהפכה, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירני מהר.

למשמרות המהפכה יש יחידות ימיות ואווירות הנפרדות מהצבא האירני, והן נחשבות למגינות על ערכי הרפובליקה האיסלמית של אירן. "אם המנהיג העליון יוציא הוראה שכזו, אז הכוחות הימיים של משמרות המהפכה יעשו כל שביכולותיהם לאבטח את האוניות", אמר שיראזי. "זוהי חובתה של אירן להגן על אנשים חפים מפשע בעזה".

דובר משרד החוץ יוסי לוי אמר לוואלה! חדשות כי במשרדו מעדיפים בשלב זה שלא להתייחס לדיווח על יציאת הספינות האירניות. עם זאת הדגיש לוי כי המדיניות של ישראל "כעת יותר מאי פעם", היא לאפשר לכל סיוע הומניטרי לעבור בדרכים המקובלות ולא בהפרה של הסגר הימי שהוטל על עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully