וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת ירדן ראניה: "רצועת עזה - כלא פתוח"

המלכה הירדנית פרסמה מאמר בעיתון הבריטי "אינדיפנדנט" ומתחה ביקורת נוקבת על התנהלות ישראל בעקבות אירועי המשט. מבצע צה"ל נוהל "תוך התעלמות בוטה מכל דבר שדומה לחוק הבינ"ל"

מלכת ירדן ראניה מתחה הבוקר (שני) ביקורת על ישראל בעקבות המצור הנמשך על רצועת עזה וכן על השתלטות צה"ל על המשט לרצועה. בטור שכתבה לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט", הזהירה המלכה מפני מדיניות קשוחה מידי כלפי הפלסטינים אשר תוביל, לטענתה, לסיכון הרגיעה באזור.

המלכה, בעצמה בת למשפחה פלסטינית, כתבה כי המצור של ישראל על רצועת עזה "הוריד אותה לכלא פתוח שמתפקד בקושי". המלכה הוסיפה כי "כל יום שהמצור נמשך הוא יום נוסף בו האנושיות שלנו נשארת במצור".

השתלטות צה"ל על המשט לעזה גם זכתה להתייחסות מהמלכה הירדנית. לדבריה, המבצע נוהל "תוך התעלמות בוטה ואבסורדית מכל דבר שדומה לחוק הבינלאומי, לזכויות אדם או לנורמות דיפלומטיות. על אף שנדהמתי מהזעזוע של המתקפה, אינני מופתעת". המלכה הסבירה כי המתקפה היא תוצאה של מדיניות הגנתית "שמטרתה העיקרית היא לשרוד – וזה יוצר מניעה של הכל".המלכה כתבה עוד כי "כשהם נותנים לעצמם רשות וחסינות, מנהיגי ישראל מרגישים כי יש בידם רישיון לעשות ככל העולה על רוחם והם אינם מצפים לקול זעקה בינלאומי".

את מאמרה סיימה המלכה באזהרה מפני התוצאות ארוכות הטווח של המבצע הימי. "אני חוששת שאם הגאות לא תשתנה באזורנו, הרגיעה תהיה בין הנפגעים הכואבים ביותר של אגרסיביות ומדיניות קשוחה", כתבה ראניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully