וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי יהודים הפגינו בעד ישראל באירופה וארה"ב

בגרמניה, בלגיה ובמקומות שונים בארה"ב נערכו עצרות הזדהות עם ישראל, בעקבות אירועי המשט לעזה. "אזרחי ישראל יידעו שיש הרבה אנשים ברחבי העולם שאכפת להם מישראל, ושיעשו הכל למענה

עשרות הפגנות ועצרות הזדהות של יהודים ותומכי ישראל נערכו אתמול (ראשון) באירופה ובארצות הברית. חברי הקהילות היהודיות השונות מחו על יחסן של מדינות העולם לישראל בעקבות האירועים על ספינת ה"מרמרה". פעילי ושליחי תנועת בני עקיבא העולמית ברחבי העולם שהיו שותפים לארגון עצרות מחאה, ניהלו במקביל פעולות הסברה דרך האינטרנט והרשתות החברתיות. חניכי התנועה, בני נוער יהודים, הפיצו את סרטיהם של דובר צה"ל ומשרד החוץ ברחבי הרשת, ואף תרגמו את התכנים לשפת מדינת המוצא שלהם.

בבריסל בירת בלגיה התקבצו כאלף בני אדם לעצרת, כשהמשטרה הבלגית סוגרת את כל הרחוב מפני חשש לאירועים אלימים מצד מפגינים אנטי-ישראליים, לאחר שביום שישי התקיימו הפגנות של ניאו נאצים ושל טורקים נגד ישראל באנטוורפן. על השלטים שנשאו המפגינים נכתב בין היתר: "כל תנועות הנוער בעד ישראל", "ישראל רוצה שלום אבל יש לה זכות להגן על עצמה". טובית לייכטר, שליחת בני עקיבא העולמית סיפרה כי "זה כל כך מעודד שאלף יהודים בלגים יצאו מבתיהם ביום ראשון, למרות היום הגשום, למען הזדהות עם ישראל".

עצרת הזדהות נוספת התקיימה בהמבורג שבגרמניה, כאשר כ-150 מתושבי העיר השתתפו במפגן תמיכה בישראל באחד מהרחובות הראשיים. המשתתפים, חברי הקהילה היהודית ונוצרים אוהבי ישראל, שרו שירים בעברית כמו "הבאנו שלום עליכם" ו"עוד אבינו חי" והקריאו מכתב תמיכה בישראל. בין היתר נכתב במכתב: "אנחנו המומים מהסיפורים החדשים במזרח התיכון, עצובים על המתים והפצועים, אבל זו זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל ריבונותה".

תהילה גלסנר, שליחת בני עקיבא העולמית בהמבורג, סיפרה כי המפגן אורגן על ידי תושבים לא יהודים, אשר הרגישו צורך לתמוך בישראל. "כישראלית, מעודד מאוד לדעת שאכפת לאנשים ברחבי העולם מישראל. הם מחזקים אותנו כל הזמן ושואלים איך הם יכולים לעזור. חשוב לקהילה היהודית בגרמניה, שאזרחי ישראל יידעו שיש הרבה אנשים ברחבי העולם שאכפת להם מישראל, ושיעשו הכל למענה".

בלוס אנג'לס שבארה"ב התקיימה אתמול אחר הצהריים הפגנת ענק של כלל הארגונים בקהילות היהודיות באיזור. שלמה מירוויס, שליח תנועת בני עקיבא העולמית ללוס אנג'לס אמר, כי רבני כלל הקהילות היהודיות דיברו בבתי הכנסת בשבת, והפצירו בחברי הקהילה להגיע למפגן ההזדהות, "רב בית הכנסת בו התפללתי אמר למתפללים שאין לאף אחד אישור לא להגיע. חייבים לתמוך בישראל ולהראות לעולם כמה אזרחי ארצות הברית תומכים בישראל" אמר מירוויס.

במיאמי שבפלורידה התקבצו תחת שרב כבד אלפי חברי הקהילות היהודיות בדרום פלורידה בכיכר "לפיד החברות". בשל החום נבנו אוהלי צל, לרווחת המשתתפים, אשר הגיעו לבושים בחולצות עם הכיתוב "צה"ל" ו-"חברון מאז ומתמיד". ישראל לורנץ, שליח בני עקיבא העולמית לפלורידה סיפר, כי המפגינים הכינו שלטים נגד נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ודרשו ממנו לשנות את יחסו למדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully