וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יפקח על מעבר סחורות לעזה?

שרי החוץ של צרפת ובריטניה נועדו בפריז והציעו שהאיחוד האירופי יפקח על סחורות המועברות לעזה. בנוסף, השניים קראו לישראל לקבל את הדרישה להקמת ועדת חקירה בינ"ל לאירועי המשט לעזה

האיחוד האירופי יכול לסייע בפיקוח על הסחורות והמטענים המוכנסים לעזה בכדי להבטיח שאספקה הומניטרית תועבר לרצועה ושתימנע כניסתם של כלי נשק ואמצעי לחימה. כך אמר הלילה (שני) שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר. "אנחנו יכולים להציע שוב שהאיחוד האירופי ומדינות אירופה יפקחו על מעבר הסחורות באופן קפדני ביותר", אמר שר החוץ הצרפתי בתום פגישה עם שר החוץ הבריטי וויליאם הייג בפריז.

"ביכולתנו לבדוק בצורה ראויה את מטעני הספינות שיעגנו בעזה. אנחנו מסוגלים לעשות כן, אנחנו מעוניינים לעשות זאת ונהיה שמחים מאוד אם זה יצא אל הפועל", אמר קושנר שהגדיר את המצב בעזה כ"בלתי נשלט". קושנר הוסיף שהקמת ועדת חקירה בינלאומית לחקר ההשתלטות של הקומנדו הימי על הספינה "מרמרה" במהלכה נהרגו 9 מנוסעיה היא אינטרס ישראלי. "עכשיו העניין תלוי בישראל, אולם אני סבור שהצעה זהה כבר הוצעה על ידי ארה"ב, צרפת והאו"ם", אמר קושנר.

הייג, שהחל מסע מדיני בבירות אירופה אמר כי בכוונתו לדון בנושא עם עמיתיו האירופיים בכדי להבטיח שסיוע הומניטרי ושהסחר הרגיל יזרמו לרצועה, תוך פיקוח שאמצעי לחימה לא יגיעו לעזה. "אני חושב שהאיחוד האירופי יכול לסייע בכך, כפי שנעשה בעבר", אמר שר החוץ הבריטי שרק לאחרונה נכנס לתפקידו. בנושא ועדת החקירה אמר הייג כי "אנחנו סבורים שחשוב ביותר שתתנהל חקירה נאותה, חסרת פניות, אמינה ובשקיפות מלאה של האירועים מהשבוע שעבר".

בתוך כך, אמש נועדו שרי פורום השביעייה בנושא ההתנהלות נוכח הקריאה למעורבות בינלאומית בחקירת אירועי המשט אולם השרים לא הצליחו להגיע להחלטה בנושא. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי במהלך הפגישה, שארכה למעלה מארבע שעות, "שרי השביעייה דנו בדרכים להוציא לאור את האמת לגבי המשט לעזה אל מול הביקורת הבינלאומית על ישראל, תוך הגנה על חיילי צה"ל מפני חקירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully