וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי השביעייה: "נוציא לאור את האמת על המשט"

7.6.2010 / 0:01

שרי השביעייה קיימו דיון ארוך בנושא אפשרות הקמת ועדת חקירה לבדיקת השתלטות צה"ל על המשט לעזה. מלשכת נתניהו נמסר כי "השרים דנו בדרכים להוציא לאור את האמת אל מול הביקורת הבינ"ל על ישראל, וכן להגן על חיילי צה"ל מפני חקירות

שרי פורום השביעייה דנו אמש (ראשון) מבלי להגיע להכרעה בדרישה הבינלאומית להקמת ועדת חקירה לבדיקת השתלטות חיילי הקומנדו הימי של צה"ל על האונייה הטורקית "מרמרה" לפני כשבוע. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי במהלך הפגישה, שארכה למעלה מארבע שעות, "שרי השביעייה דנו בדרכים להוציא לאור את האמת לגבי המשט לעזה אל מול הביקורת הבינלאומית על ישראל, תוך הגנה על חיילי צה"ל מפני חקירות".

עוד נמסר בהודעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב בנושא עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עם נשיא צרפת, עם ראש ממשלת קנדה, ראש ממשלת גיאורגיה ושליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "בשיחות אלה כמו גם בשיחותיו קודם לכן עם ראשי הממשלות של בולגריה ויוון, הדגיש ראש הממשלה כי ישראל נהגה בעניין זה בדיוק כפי שהיתה נוהגת כל מדינה שמותקפת באלפי טילים ורקטות ושומרת על זכותה להגנה עצמית". שרי השביעייה יתכנסו מחר להמשך דיוניהם.

באן דורש דין וחשבון מלא מצד ישראל

מוקדם יותר הכחיש ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדיווחים כי הסכים להקמת ועדת חקירה בינלאומית לבדיקת השתלטות צה"ל על ספינות המשט. נתניהו אמר כי שוחח בטלפון עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, וציין בפניו באופן חד משמעי כי "בירור העובדות צריך להתבצע באחריות ובאובייקטיביות, תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של ישראל ושל צה"ל. לא נכון שהסכמתי לקבל את הצעתו היישומית לבדיקת העובדות".

שלשום הודיע מזכ"ל האו"ם באן קי מון לממשלת ישראל כי הוא פועל לגיבוש צוות בינלאומי לחקירת השתלטות צה"ל על המשט לעזה. על פי ההצעה, בפאנל הוועדה יוצבו לפחות נציג טורקי אחד ונציג אחד מישראל, ובראשה יעמוד ראש ממשלת ניו זילנד לשעבר ג'פרי פלמר. בנוסף, בהרכב הוועדה צפויים להיות בין שניים לשלושה נציגים ניטרליים, שייבחרו מתוך רשימה שהרכיב מזכ"ל האו"ם באן בעצמו.

ארצות הברית הודיעה שתסכים לחתום על ההצעה של באן רק לאחר שתאושר על ידי ממשלת ישראל. מספר ימים לאחר אירועי המשט, מזכ"ל האו"ם גינה את התנהלותו המבצעית של צה"ל, וטען כי ממשלת ישראל צריכה לספק "דין וחשבון מלא ומפורט" וכי האו"ם דורש לקיים חקירה "מהירה, אמינה, נטולת פניות ושקופה", כפי שדרשה מועצת הביטחון של הארגון.

עדכון ראשון: 23:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully