וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי לנתניהו: יש להקים ועדת חקירה

נשיא צרפת מצטרף לדרישה וללחץ הבינלאומי להקים ועדת חקירה בלתי תלויה לבדיקת אירועי המשט לעזה. בשיחת טלפון שקיים סרקוזי עם נתניהו אמר נשיא צרפת כי "ישראל צריכה להיענות לדרישות מועצת הביטחון של האו"ם"

הלחץ הבינלאומי על ישראל ממשיך להתגבר. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי שוחח אתמול (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקש ממנו להסכים להקמת ועדת חקירה אמינה ובלתי תלויה, שתחקור את אירועי המשט לעזה. סרקוזי הוסיף כי צרפת תהיה מוכנה להשתתף ולשלוח נציג לוועדת החקירה.

בשיחת טלפון שערכו שני המנהיגים ביקש סרקוזי מנתניהו "להיענות לדרישות של מועצת הביטחון של האו"ם, ולהסכים לוועדת חקירה בלתי תלויה שתחקור את הנסיבות שהובילו להשתלטות על המשט לעזה", נמסר בהודעה מלשכת הנשיא הצרפתי. "בנוגע למצב ברצועת עזה, הנשיא סרקוזי רואה את הצורך הדחוף למצוא פיתרון ולהגיע לסיום המצור על עזה", נמסר עוד בהודעה.

שלשום הודיע מזכ"ל האו"ם באן קי מון לממשלת ישראל כי הוא פועל לגיבוש צוות בינלאומי לחקירת השתלטות צה"ל על המשט לעזה. על פי ההצעה, בפאנל הוועדה יוצבו לפחות נציג טורקי אחד ונציג אחד מישראל, ובראשה יעמוד ראש ממשלת ניו זילנד לשעבר ג'פרי פלמר. בנוסף, בהרכב הוועדה צפויים להיות בין שניים לשלושה נציגים ניטרליים, שייבחרו מתוך רשימה שהרכיב מזכ"ל האו"ם באן בעצמו.

עדכון ראשון: 22:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully