וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור חמור לחיילי צה"ל: לא לנסוע לטורקיה

בעקבות המשט לעזה והמתיחות עם טורקיה הוציא צה"ל איסור על קצינים וחיילים בשירות סדיר לנסוע לטורקיה. בהוראה נמסר כי קיים חשש ממשי שישראלים עלולים להיפגע במסגרת פעולות נקמה

צה"ל מטיל היום איסור חמור על קציני הצבא וחיילים סדירים לנסוע לטורקיה. הערוץ הראשון ידווח הערב (ראשון) כי האיסור הוצא בעקבות העימות האלים בין כוחות הקומנדו הימי של צה"ל ופעילי האונייה הטורקית "מרמרה", במהלכו נהרגו תשעה מפעילי האונייה. עוד דווח כי האזהרה החמורה הוצאה בצה"ל בעקבות חשש ממשי שאזרחי ישראל, לרבות אנשי כוחות הביטחון, עלולים להיפגע בטורקיה במסגרת פעולות נקמה על אירועי המשט.

ההנחייה יצאה בין היתר בעקבות הנחיית המטה ללוחמה בטרור שקרא לכלל הישראלים לדחות את נסיעותיהם לטורקיה עד להתבהרות המצב הביטחוני. ההנחיה שהוציא אגף המצבעים היא הפעם הראשונה בה המטה הכללי מוציא הוראה הקוראת למשרתים שלא לטוס לטורקיה. גורם באגף המבצעים אמר לעיתון במחנה כי "המטה ללוחמה בטרור רצה להוציא אזהרת מסע לטורקיה גם בעבר אך הדבר לא קרה, אולם בעקבות שרשרת האירועים האחרונה החלטנו לאסור את הטיסה לטורקיה לכלל לובשי המדים".

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור האירועים האחרונים ובעקבות אזהרת המסע החמורה שהוציא המטה ללוחמה בטרור בנוגע לנסיעות לטורקיה, צה"ל הטיל איסור מוחלט על נסיעה לטורקיה, הן בתפקיד והן בחופשה פרטית, על כל קציניו וחייליו. יש לציין שבכל פעם שהמטה ללוחמה בטרור מוציא אזהרת מסע חמורה צה"ל מוציא פקודה בנושא".

למרות האזהרה הזו, לגבי החשש למצבם הביטחוני של החיילים והקצינים נראה שברמה הכלכלית, העסקים בין צה"ל ומערכת הביטחון לטורקיה עדיין עומדים על תילם.

גורם ביטחוני בכיר אמר מוקדם יותר כי אין החלטה להפסיק עסקאות נשק עם טורקיה. "ישנה מערכת מאוד מסודרת בכל הקשור לעסקאות מול הטורקים או מדינות אחרות, ולמרות האירועים האחרונים אין שום בחינה מחדש של קיום עסקה כזאת או אחרת. מעבר לכך, כל עסקה תיבחן לגופה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully