וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים יזכו לשנת לימודים חינם בפריפריה

הממשלה אישרה את הצעת החוק "קליטת חיילים משוחררים", לפיה כל חייל משוחרר שיבחר ללמוד במבחר מוסדות אקדמיים בפריפריה יזכה לשנת לימוד חינם. החוק דרוש את אישור הכנסת

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק "קליטת חיילים משוחררים". לפי החוק, יוענקו הטבות לחיילים משוחררים במטרה לעודד אותם ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה בפריפריה – בנגב, בגליל וביהודה ושומרון. החוק מקנה שנה אקדמית חינם לכל חייל משוחרר אשר יבחר ללמוד במבחר מוסדות אקדמאיים בפריפריה. בנוסף יינתנו הטבות גם לחיילים המתגוררים בנגב ובגליל במטרה לעודד אותם לרכוש השכלה גבוהה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ציין כי יש לזרז את סיום חקיקת החוק בכנסת במהירות האפשרית, כדי לעודד צעירים לרכוש השכלה אקדמית ולהשתלב אחר כך בהצלחה במעגל התעסוקה. "זה המעט שאנחנו יכולים להעניק לאלו השומרים על ביטחוננו יומם ולילה ודווקא בימים אלה אשר אנו מחויבים להתאחד סביבם. הצורך לסייע לחיילים משוחררים ולקדם את הפריפריה הוא קונצנזוס לאומי. הממשלה תעמוד בהבטחותיה לבוחר ותיתן העדפה לאלה שנושאים בנטל העיקרי של השירות הצבאי למען ביטחון כולנו".

לדברי סגנית השר לקידום צעירים, סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה, גילה גמליאל , אשר יזמה את החוק, החוק הינו נדבך נוסף בתוכנית האסטרטגית, והוא "נועד להפוך את ציבור הצעירים למשאב לאומי באופן שיהוו נכס למדינה. אני מאמינה כי השקעה בקידום ההשכלה הגבוהה תצמצם באופן משמעותי את הפערים בחברה הישראלית, תקרב את הפריפריה למרכז ותחזקה, ותבנה חברה יצרנית ולא נתמכת. אני מאמינה כי קידום החוק יבסס את מדינת ישראל כמדינה משכילה חזקה ומשגשגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully