וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן מבריחה ציוד לכור דרך דובאי

העיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף" מדווח כי אירן ממשיכה לרכוש ציוד אלקטרוני עבור הכור להעשרת האורניום בנתנאז באמצעות חברה בדובאי. הדבר נעשה בניגוד להגבלות האו"ם

העיתון הבריטי "טלגרף" מדווח היום (ראשון) כי חברה אירנית הקשורה לתוכנית הגרעין של אירן רכשה מערכות שליטה מיצרנית הציוד האלקטרוני הגדולה בגרמניה. לפי הדיווח, העסקה נעשתה בתיווך חברת סחר גדולה בדובאי, שמכרה לטהרן ציוד אלקטרוני מגוון לשימוש במתקן העשרת האורניום בנתאנז.

מדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שפורסם באחרונה עולה כי אירן חידשה את תוכנית הגרעין למטרות צבאיות. לפי העסקה האחרונה, שפרטיה הגיעו ל"טלגרף", הוברח לאירן ציוד גרמני הכולל מחשבים, ציוד בקרה, כרטיסי תקשורת, וכבלים. החברה הגרמנית לא ידעה כי הציוד נמכר לאירן על ידי החברה מדובאי, ששימשה כמתווכת והשתמשה בתעודות מזויפות של מדינות היעד.

הציוד נמסר לחברת "קאלאייה אלקטרוניק" - חברה אירנית הנמצאת תחת סנקציות עקב קשריה עם תוכנית הגרעין של אירן. היא אחראית להשגה ולפיתוח של הצנטריפוגות הנמצאות בשימוש בכור בנתאנז.

גרעין למטרות שלום

לפי ה"טלגרף", אירן מכחישה את ההאשמות, ומתעקשת כי תוכנית הגרעין שלה נועדה למטרות שלום. שגרירה בלונדון הוסיף כי אין לה צורך לייבא או להבריח ציוד טכני.

בחודש שעבר פתחו גורמים בארצות הברית ובאו"ם בחקירה כיצד אירן הצליחה להשיג ציוד אסור מחברות מערביות, בניגוד להחלטות האו"ם. הם הרחיבו כעת את החקירה שלהם לדובאי, שנמצאת כבר תחת לחץ מוושינגטון למנוע העברת טכנולוגיה לאירן.

בשנה שעברה עצרו רשויות דובאי מכירה של ציוד של חברת סימנס הגרמנית לאירן בידי חברה מקומית בשם סיינטקניק.

"האירנים עדיין מצליחים להבריח ציוד מתוחכם דרך דובאי עבור תוכנית הגרעין שלה על ידי שימוש בתעודות מזויפות ומתווכים חסרי מצפון", אמר ל"טלגרף" גורם בכיר באו"ם. "אנו צריכים שרשויות דובאי יפעלו ביתר נחישות כדי למנוע את העברת הציוד הזה לאירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully