וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בטורקיה: ישראל אחראית לפיגוע במדינה

העיתון הטורקי "זמאן" מפרסם כי גורמים באנקרה בודקים חשד לפיו ישראל עומדת מאחורי הפיגוע בבסיס חיל הים הטורקי, שאירע שעות ספורות אחרי המבצע הצבאי נגד המשט לעזה

בטורקיה גובר החשד כי ישראל קשורה לפיגוע בבסיס חיל הים הטורקי באיסקנדרון, שאירע ביום שני שעבר ושבו נהרגו שבעה חיילים. העיתון הטורקי "זמאן" מפרסם היום (ראשון) כי ארגוני ביטחון בטורקיה בודקים את האפשרות כי קיים קשר בין המבצע הצבאי נגד המשט לעזה ולפיגוע, שאירעו בהפרש של מספר שעות באותו יום.

את הפיגוע בבסיס חיל הים ביצעה המחתרת הכורדית PKK, שאף לקחה אחריות על המעשה. מדובר בארגון בדלני הנמצא מחוץ לחוק במדינה ונחשב לארגון טרור בטורקיה ובמדינות אחרות. בתחילת החודש הודיע הארגון כי הוא מסיים את הפסקת האש עם טורקיה, צעד שהוסיף לחשדות בנוגע לקשר אפשרי.

לפי ה"זמאן", אנליסטים טוענים כי ייתכן שארגונים חשאיים ישראליים שכרו את שירותי ה-PKK לבצע את הפעולה, על מנת לשלוח מסר לממשלה הטורקית. גם פוליטיקאים טורקים הביעו את חשדם. סגן יו"ר מפלגת השלטון בטורקיה חוסיין צ'ליק אמר בשבוע שעבר, "אנחנו לא חושבים שזה צירוף מקרים שהרג החיילים שלנו וההתקפה נגד עזה התרחשו באותו זמן. בכל פעם שלטורקיה יש משהו להגיד בקהילה הבינלאומית, ישנם חוגים שעושים פעולות כדי לעשות בעיות לטורקיה ולהפריע לשקט ולשלווה. ייתכן שפעולות אלה מתוכננות על ידי מעצמות בינלאומיות או הקבלנים שלהם בטורקיה".

מנהיג מפלגת האופוזיציה הראשית בטורקיה קמאל קילצ'דאגולו אמר גם הוא דברים דומים ביום שני שעבר: "שבעה חיילים נהרגו. זהו משהו מאוד חשוב. בזמן שחיילי קומנדו ישראלים ממשיכים במבצע הצבאי שלהם, זה משמעותי שתקרית כזאת אירעה בטורקיה".

ישראל מאמנת לוחמים כורדים?

סדאת לאצ'ינר, ראש הארגון למחקר אסטרטגי בינלאומי באנקרה, אמר ל"זמאן" כי ישנן קבוצות ישראליות שפועלות יחד עם ה-PKK באמצעות הזרוע האירנית של הארגון PJAK - , המנהלת מלחמה במערב אירן. הוא הוסיף כי הקשרים אינם סתם תיאוריות קונספירציה, אלא עובדות מבוססות, לאחר שמספר אנשי מוסד וקציני צה"ל במיל' נצפו מאמנים לוחמים כורדים באזור הכורדי בצפון עירק.

לאצ'ינר הוסיף כי מספר אירועי טרור שבוצעו בידי ה-PKK בערים גדולות נושאים את טביעות האצבע של ישראל. "הטרוריסטים הללו אומנו בידי קציני מודיעין ישראלים כיצד לחדור לערים", הוא אמר. לדבריו, הממשלה הישראלית לא מרוצה מהשלטון של מפלגת הצדק והפיתוח בטורקיה: "הם רוצים להציג את הממשלה הטורקית כדומה מאוד לארגון הרדיקלי חמאס בעיני דעת העולם הציבורית. ה-PKK הוא פשוט קבלן של ישראל המשרת את המטרה הזאת".

ב-2006 פרסם העיתונאי החוקר סימור הירש כתבה בשבועון "ניו יורקר" בה הוא מתאר כיצד ישראל וארצות הברית פועלות יחד כדי לתמוך בארגון ההתנגדות הכורדי הידוע בשם "המפלגה לחיים חופשיים בכורדיסטן", וכי לדברי יועץ לממשל האמריקאי הדבר נעשה "כחלק מהמאמץ לבחון דרכים אלטרנטיביות להפעלת לחץ על אירן".

מרצה באוניברסיטת גאזי בטורקיה אמר ל"זמאן" כי ישראל לא רק מאמנת חיילים באזור הכורדי אלא גם מסייעת ללוחמי PKK. "עדויות של לוחמים ומאמצעי לחימה שנתפסו במהלך פשיטות במחנות טרור, מראים כי קציני צבא ישראלים סיפקו אימונים וכלי נשק ל-PKK ", אמר נורואללה איידין. הוא הוסיף כי ממשלת טורקיה הסתירה את המידע הזה מהציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully