וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה ממשיכים להפגין: "ישראל רוצחת"

עשרות אלפים הפגינו ברחבי אירופה נגד פעולת ההשתלטות של צה"ל על ספינות המשט לעזה. בטורקיה קראו לניתוק הקשרים הכלכליים עם עם ישראל. בלונדון קראו לשחרר את עזה

רויטרס

.

הרחובות באירופה עדיין סוערים בעקבות פעולת ההשתלטות של צה"ל על ספינות המשט לעזה. הפגנות ענק נגד ישראל ונגד פעולת צה"ל התקיימו אתמול (שבת) בטורקיה, צרפת, אירלנד ובריטניה.

באיסטנבול הפגינו אלפי בני אדם שדרשו מממשלת טורקיה לנתק את הקשרים הכלכליים עם ישראל. המפגינים צעקו "לעזאזל עם ישראל", "ישראל רוצחת", "עין תחת עין שן תחת שן" ו"נקמה". הם הניפו את דגלי טורקיה ופלסטין כמו גם שלטים עם תמונותיהם של פעילי המשט שנהרגו. "העם הטורקי התאסף כאן כדי למחות על הזוועות שמבצעת ישראל", אמר אחד המפגינים, פיליז קאליסלאר. "מה שחווינו על המרמרה הוא מה שנשים וילדים פלסטינים חיים עמו מידי יום", אמר ראש ארגון ה- IHH שארגן את המשט לעזה.

בפריז שבצרפת הפגינו אלפי בני אדם הפגינו בפריז במחאה על השתלטות צה"ל על ספינות המשט לעזה וכהבעת סולידריות עם העם הפלסטיני. בין המשתתפים בהפגנה היו גם כ-100 יהודים צרפתים. "מי שמראה סולידריות עם הפלסטינים הוא לא טרוריסט", אמר יוסוף בן דרבאל, אשר השתתף במשט.

בדבלין צעדו מאות בני אדם במרכז העיר במחאה על השתלטות צה"ל על הספינה רייצ'ל קורי, עליה היו גם פעילים אירים. "באתי להביע את מורת רוחי ממה שהממשלה הישראלית עשתה, מכך שהיא חטפה את האזרחים שלנו", אמר ג'ון בקלי, מרצה באוניברסיטה אשר השתתף בהפגנה. "לישראלים אין שום זכות לעצור ספינות באמצע הים ואין להם זכות להטיל סגר על עזה. זה לא חוקי בעליל", אמר.

בלונדון התאספו אלפי מפגינים מחוץ לביתו של ראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון, עם חולצות ועליהן סיסמאות כגון "שחררו את עזה". משם צעדו המפגינים לעבר שגרירות ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully