וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: גם הטרדה מינית תוכר כתאונת עבודה

לפי הצעת חוק, שתידון מחר בוועדת השרים לענייני חקיקה, הביטוח הלאומי ישלם תמלוגים גם למי שהותקף מינית במקום העבודה, ותקופת ההתיישנות תעלה משנה לשלוש שנים

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעה לתיקון חוק הביטוח הלאומי, המבקשת להגדיר פגיעה מינית בעבודה כתאונת עבודה. התיקון לחוק הוא יוזמה של חברות הכנסת אורית זוארץ (קדימה) וציפי חוטובלי (ליכוד), בשיתוף תנועת ויצ"ו.

כיום נוקט המוסד לביטוח לאומי במדיניות, לפיה תגמולי תאונת עבודה משולמים רק עבור נזקים פיזיים ונפשיים שנגרמו במסגרת העבודה. התיקון לחוק אמור להרחיב את ההגדרה של פגיעה במקום העבודה, כך שיכלול גם תקיפה מינית כתאונת עבודה, המזכה את הנפגע בגמלה.

כמו כן, התיקון לחוק מבקש לעגן בחקיקה את הארכת תקופת ההתיישנות בפגיעה מינית מ-12 חודשים ל-36 חודשים, על מנת לאפשר לעובד הנפגע להתמודד זמן רב יותר עם הפגיעה המינית במקום העבודה.

הח"כיות זוארץ וחוטובלי מסרו בתגובה, כי "פגיעה מינית לא רק פוגעת בכבודו העצמי והחברתי של הנפגע, אלא פוגעת בכבודו בעצם ההתעלמות של הפוגע מרצונו החופשי של הנפגע, ולמעשה שוללת את זכותו הבלעדית לגופו ומיניותו. פגיעה שכזו משפילה ומבזה וחותרת תחת האוטונומיה שכל אדם באשר הוא, זכאי לה. מטרת התיקון היא להגן על העובד/ת ולאפשר ביטחון סוציאלי לנפגע, במקרה בו נגרם נזק ובמצב בו אינו מסוגל לשוב לאורח חיים תקין בשל הפגיעה".

מתנועת ויצ"ו נמסר, כי "כשאדם שובר את רגלו במסגרת העבודה, הדבר נחשב בחוק כתאונת עבודה והוא זכאי לקצבת נכות על פי הוועדה הרפואית הרלוונטית. ברור הדבר כי כאשר אישה עובדת פגיעה מינית, אשר עם השלכותיה היא תתמודד עוד שנים רבות, היא בהחלט זכאית לפיצויים ולגמלה מהביטוח הלאומי והחוק הישראלי צריך לציין זאת מפורשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully