וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגיני שמאל בת"א: "השליכו לעברנו רימון עשן"

אלפי פעילי שמאל הגיעו לרחבת מוזיאון תל אביב לציון "43 שנות כיבוש" ובמחאה על אירועי המשט לעזה. הם נשאו שלטים שעליהם נכתב בין השאר: "הממשלה מטביעה את כולנו". רימון עשן הושלך במהלך ההפגנה אך לא היו נפגעים. בנוסף, פעילי ימין ניסו לתקוף את אורי אבנרי

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

אלפי פעילי שמאל הגיעו אתמול (שבת) לרחבת מוזיאון תל אביב כדי להשתתף בעצרת לציון 43 שנה למלחמת ששת הימים ול"כיבוש השטחים". הפעילים, שצעדו מכיכר רבין בעיר לרחבת המוזיאון, ניצלו את העצרת שתוכננה כבר לפני זמן רב, כדי למחות גם על השתלטות צה"ל על ספינות המשט לעזה. הם הניפו שלטים שעליהם נכתב בין השאר: "הממשלה מטביעה את כולנו", "חייבים לחתור לשלום", "ממשלת ימין: סכנה ברורה ומיידית לביטחון המדינה". בעצרת משתתפים נציגי המפלגות מרצ וחד"ש וכן נציגי תנועת "שלום עכשיו", ארגון "רופאים לזכויות אדם" וכן ארגוני שמאל נוספים.

במהלך ההפגנה הושלך לעבר הפעילים רימון עשן. לא דווח על נפגעים, וטרם נעצר חשוד בהשלכת הרימון. מפגינים במקום אמרו בתגובה, כי "רימונים לא יצליחו להשתיק אותנו". עם זאת, המשטרה אינה שוללת את האפשרות כי הרימון הושלך בידי אחד המפגינים. בתום ההפגנה כ-20 פעילי ימין גם ניסו לתקוף את אורי אבנרי, העומד בראש ארגון "גוש שלום". אבנרי סיפר לוואלה! חדשות, כי הפעילים תקפו אותו ושלושה אנשים נוספים שהיו עמו וניסו לסחוב מהם בכוח את הכרזות שבהן אחזו. הוא הוסיף, כי הפעילים ניסו להוציא אותו ממכוניתו, אך המשטרה הגיעה למקום וסייעה לו לצאת. איש לא נפגע.

אבנרי אמר לוואלה! חדשות כי היתה זו "ההפגנה הגדולה ביותר של השמאל זה הרבה זמן. אני חושב שהאירועים של הזמן האחרון עוררו את השמאל ואיחדו אותו. אני מקווה שזו התחלת התעוררות מחנה השלום הישראלי".

"ישראל על פרשת דרכים"

צלי רשף, ממייסדי "שלום עכשיו", נאם בעצרת השמאל ואמר ש"ההפגנה הזו היא נגד הכוח, היהירות והטיפשות. ממשלת ישראל מכניסה את כולנו לבידוד מדיני". רשף הוסיף, כי "אין מנוס מהתמודדות עם אויבי השלום מבית". לפני תחילת העצרת אמר יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, כי "הביקורת על הקיפאון המדיני, על העמקת הכיבוש ועל ההכנות למלחמה מתרחבת בישראל אל מעגלים הולכים וגדלים שמאסו בדרכם של ברק, ליברמן ונתניהו. למול הסכנה הפאשיסטית המאיימת על החברה הישראלית אנחנו הולכים להפגנה הזו בראש מורם. אנחנו לא ניתן לימין המטורף לדחוק את השמאל ואת האוכלוסייה הערבית לבידוד פוליטי. המאבק היהודי-ערבי נגד הכיבוש, הדיכוי והמצור ינצח".

ח"כ דב חנין, חבר מפלגתו של ברכה, אמר לפני העצרת כי " ישראל נמצאת על פרשת דרכים. ממשלת נתניהו-ברק מסרבת להעלות על דרך השלום ומובילה להידרדרות מסוכנת. אותם אנשים ששלחו חיילים להשתלט על הספינות באמצע הלילה הם העלולים לשלוח את ישראל למלחמה חדשה ונוראה. מול מדיניות הסירוב וההתנחלויות, מול הגל העכור המאיים על המרחב הדמוקרטי, אנחנו חייבים להתייצב מאוחדים, יהודים וערבים. צריך להקים חזית רחבה להצלת החברה הישראלית והאזור כולו מהסכנות הקשות. ההפגנה הערב היא צעד חשוב בכיוון הקמתה של חזית כזו".

מול מוזיאון תל אביב, סמוך לקריה, הפגינו מספר פעילי ימין, שהביעו תמיכה בחיילי צה"ל ובממשלה. המפגינים נושאים דגלי ישראל.

עדכון ראשון: 20:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully