וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המשט: בבריטניה יחרימו חברות ישראליות

איגוד העובדים הגדול ביותר בממלכה הבריטית החליט להטיל חרם על חברות ישראליות, בעקבות השתלטות צה"ל על האונייה "מרמרה". לדברי האיגוד, המהלך דומה לחרם על מוצרים מדרום אפריקה בזמן האפרטהייד

להשתלטות צה"ל על ספינות המשט לרצועת עזה יש גם השלכות כלכליות על ישראל. איגוד העובדים הגדול ביותר בבריטניה "unite" החליט להטיל חרם על חברות ישראליות בעקבות פעולת חיל הים באונייה "מרמרה". בסוף השבוע פורסם כי ההחלטה, שהתקבלה פה אחד על ידי נציגי הארגון, קוראת לעובדים בבריטניה לקדם מדיניות של "נישול חברות ישראלית" ולהחרים מוצרים ושירותים ישראליים "בדומה לחרם על מוצרים מדרום אפריקה בזמן האפרטהייד".

בנוסף, האיגוד יקיים כינוס שיוכתר בשם "ועידת פלסטין" כדי להביע תמיכה בפעולה נגד הסחר עם ישראל. עם זאת, נציגי האיגוד הצביעו בעד המשך קשרי הסולידריות עם הסתדרות העובדים הישראלית, בניגוד לאיגוד האקדמאים הבריטי אשר החליט לנתק לחלוטין את הקשרים עם ישראל.

ההשלכות השליליות על הכלכלה הישראלית אינן מגיעות רק מכיוונה של בריטניה. שלשום הודיע סגן ראש ממשלת טורקיה בולנט ארינץ' כי ארצו עשויה לצמצם את היחסים עם ישראל עד ל"מינימום האפשרי". בראיון שהעניק לרשת הטלביזיה הטורקית NTV אמר ארינץ' כי טורקיה "בוחנת את ההסכמים עם ישראל" והוסיף כי "אנחנו רציניים בנושא זה. שיתוף פעולה ויוזמות חדשות לא יתחילו והיחסים עם ישראל יצומצמו למינימום האפשרי". ארינץ' אמר כי לארצו יש קשרים צבאיים וכלכליים עם ישראל והם "נמצאים כעת על השולחן לדיון מחודש". יחד עם זאת, הוא הוסיף כי "להניח כי כל המעורבות עם מדינה אחרת מופסקת בבת אחת, שהיא נמחקת מספר הטלפונים שלך - זה לא הנוהג של ארצנו".

יום קודם לכן אמר שר האנרגיה והמינרלים הטבעיים של טורקיה, טאנר ילדיז, כי ארצו לא תפתח כל פרויקטים בתחום האנרגיה עם ישראל עד לנורמליזציה ביחסי שתי המדינות. בפגישה עם כתבים אמר ילדיז כי אין לטורקיה כל כוונה להתחיל תהליך של סקר היתכנות בנושא שינוע מים או גז טבעי - שני פרויקטים שכבר היו בשלבי הכנה, אך בשלב זה הם ייעצרו, הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully