וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: להסיר את המצור, למנוע עימות נוסף

דובר המועצה הלאומית לביטחון לאומי של ארה"ב, מייק האמר, אמר כי ההסדר הקיים בעזה אינו בר-קיימא, ויש לשנותו. עם זאת, הוא קרא לפעילים בספינה "רייצ'ל קורי" לא להגיע לחופי עזה

שעות ספורות לפני שהאונייה "רייצ'ל קורי" מגיעה למול חופי עזה, ארה"ב מעבירה מסרים מבולבלים לישראל: דובר המועצה הלאומית לביטחון לאומי של ארה"ב, מייק האמר, אמר אמש (שישי), כי המצור הישראלי על עזה איננו בר-קיימא, אך באותה נשימה הפציר באנשי הספינה "רייצ'ל קורי" להימנע מעימות עם צה"ל ולא להגיע לעזה.

האמר אמר, כי "אנו עובדים עם ישראל, הרשות הפלסטינית, ושותפים בינלאומיים נוספים על מנת לפתח הליכים חדשים בכדי להעביר עוד סחורות וסיוע לעזה. ההסדרים הקיימים אינם ברי-קיימא, ויש לשנותם. בשלב זה, אנו קוראים לכל הצדדים להצטרף אלינו ולעודד החלטות אחראיות מצד כל הצדדים על מנת להימנע מעימותים מיותרים".

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב פיליפ קרולי התייחס גם הוא לספינה המדוברת. קרולי אמר, כי "כולם רוצים להימנע מעוד עימות, ולהימנע מחזרה על האירוע הטרגי של יום שני. אנו עומדים בקשר עם ממשלת אירלנד". הוא הוסיף, כי "אנו מקווים לראות את ה"רייצ'ל קורי" וספינות נוספות משתפות פעולה עם הרשויות בישראל להעברת ציוד לעזה".

גורמים בצה"ל העריכו, כי הפעילים על סיפונה של ה"רייצ'ל קורי", העושים את דרכם לעזה, לא ינקטו בהתנגדות אלימה. התכנון בצה"ל הוא ליצור קשר עם הספינה באמצעות רשת הקשר, ולדרוש מהפעילים לשנות את מסלול הספינה ולשוט לכיוון נמל אשדוד. הספינה צפוייה להגיע הלילה או מחר בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully