וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מרמרה" לחיל הים - "תחזרו לאושוויץ"

בהקלטה של רשת הקשר נשמע הדו-שיח בין ספינות חיל הים לגשר הפיקוד של ה"מרמרה". הפעילים שעל הספינה נקראו לעצור והשיבו - "אנחנו עוזרים לערבים, אל תשכחו את ה-11 בספטמבר"

דובר צה"ל

דובר צה"ל שיחרר אמש (שישי) קלטת בה נשמעים קטעים מדו השיח בין גשר הפיקוד של הספינה "מרמרה" עם כניסתה למים הטריטוריאליים של ישראל, לבין ספינות חיל הים הקוראות לה לעצור במקומה. בקלטת נשמעים קולו של גבר וקולה של אישה כשהם מנהלים דיאלוג עם כוחות חיל הים.

"זה חיל הים הישראלי, אתם נכנסים לאזור הנתון למצור ימי", נאמר ברשת הקשר בקריאה לגשר הספינה "מרמרה". אחד הפעילים משיב לכוחות צה"ל – "שתקו – תחזרו לאושוויץ", ומיד לאחר מכן נשמעת אישה שאומרת לכוחות חיל הים: "יש לנו אישור מרשויות הנמל בעזה להיכנס". אז נשמע שוב קולו של הגבר כשהוא אומר "אנחנו עוזרים לערבים המתנגדים לארה"ב, אל תשכחו את ה-11 בספטמבר".

מאות מפעילי המשט לעזה שגורשו מישראל נחתו החל מיום רביעי באיסטנבול וזכו לקבלת פנים אוהדת של אלפי תומכים מריעים שנשאו דגלי טורקיה ופלסטין וקראו קריאות בגנות ישראל. חלק מהמפגינים אף קרעו לגזרים דגלי ישראל. על המטוסים היו גם תשע הגופות של הפעילים שנהרגו במהלך השתלטות לוחמי השייטת על הספינות, ארבעה מהם אזרחי טורקיה.

על המטוסים היו 466 מהמגורשים, רובם טורקים אך גם אזרחים בריטים, נורבגים, הולנדים וספרדים. חלק מהמגורשים טענו כי כמות ההרוגים היתה גדולה ממה שדווח וכי ישראל העלימה ראיות מהזירה. "היינו מפוחדים, נחטפנו והותקפנו על ידי ספינות קרב בזמן שניסינו להעביר סיוע לתושבי עזה הנזקקים", אמר מוסטפא אחמט, אזרח בריטי ממוצא טורקי.

עדכון ראשון: 18:47

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully