וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכ"מ לאפר וולקני יותקן על מטוסים בריטים

חברת התעופה הגדולה בבריטניה חשפה טכנולוגיה חדשה, המשמשת כמכ"ם מזג אוויר לזיהוי אפר וולקני ואמורה לצמצם עד למינימום מצב עתידי של ביטולי טיסות בשל ענן אפר וולקני

חברת "איזי ג'ט", חברת התעופה הגדולה בבריטניה, חשפה היום (שישי) טכנולוגיה חדשה, שאמורה לצמצם עד למינימום מצב עתידי של ביטולי טיסות בשל ענן אפר וולקני. המערכת שפותחה על-ידי ד"ר פרד פרטה, מהמכון הנורבגי לחקר האוויר משמשת כמכ"ם מזג אוויר לזיהוי אפר וולקני.

המערכת החדשה עושה שימוש בטכנולוגיית אינפרא אדום, שמותקנת על המטוס ומספקת תמונות של ענן האפר גם לטייס וגם למרכז הבקרה התעופתי. התמונות מאפשרות לטייס לראות את ענן האפר ממרחק של עד 100 ק"מ מהמטוס ובגובה של 5,000 רגל ועד 50,000 רגל. יכולת גילוי זו תאפשר לטייס לבצע התאמות בנתיב הטיסה, כדי להימנע ממפגש עם ענן האפר. הטכנולוגיה דומה לזו הקיימת במכ"מי מזג אוויר המותקנים באופן סטנדרטי במטוסים מסחריים.

מנכ"ל איזי ג'ט, אנדי הריסון אמר: "הטכנולוגיה פורצת הדרך הזאת מהווה פתרון מעולה, שיהפוך מצבים של ביטולי טיסות המוניים בשל ענן אפר וולקני לנחלת ההיסטוריה. מערכת AVOID תאפשר למטוסינו לזהות את ענן האפר ולהימנע ממנו, בדיוק כמו שמכ"ם מזג האוויר המותקן במטוס ומפות מזג אוויר הופכים סופות רעמים לנראות לעין".

טיסת המבחן הראשונה תבוצע על-ידי איירבוס מטעם איזי ג'ט בתוך חודשיים. בכפוף לתוצאות של בדיקות אלה בכוונת החברה לנסות את הטכנולוגיה במטוסיה, בשאיפה להתקין אותה על מספר רב של מטוסים כך שניתן יהיה להקטין למינימום הפרעות כתוצאה מענן אפר וולקני בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully