וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט הבא נדחה? "ישראל חיבלה בספינות"

בעוד בישראל נערכים לטיפול ב"רייצ'ל קורי", ספינת הסיוע הנוספת העושה את דרכה לעזה, בארגון "free gaza" שמפעיל את הספינה האירית, מאשימים את ישראל בחבלה בספינות הליווי, אך מכחישים דיווחים כי הם דוחים את המשט. "אנחנו לא פעילים הומניטרים. יש לנו מסר להעביר"

דובר צה"ל

(תיעוד: פעילי ה"מרמרה" תוקפים את לוחמי צה"ל. צילום: דובר צה"ל)

המשט הבא לשבירת המצור על עזה יידחה במספר שבועות, כך עולה הבוקר (שישי) מדיווחים המגיעים מנוסעי הספינה "רייצ'ל קורי", הטוענים יעברו עוד מספר שבועות עד שהאונייה האירית תנסה להגיע לחופי עזה. לטענת מארגני המשט הסיבה לדחייה היא שישראל חיבלה בספינות.

אודרי בומסי, בכירה בארגון "Free Gaza" האשימה את ישראל בכך ששיבשה את פעילותן של שתי ספינות נוסעים, ה"צלנג'ר 1 ו-2" שהיו אמורות ללוות את ה"רייצ'ל קורי" בדרכה לרצועה. לטענתה, מדובר בספינות שהיו אמורות לשאת עיתונאים, ולסקר את המפגש עם כוחות חיל הים הישראלי.

"ישראל חיבלה בשתי ספינות נוסעים שלנו כשהן עגנו בנמל של יוון", אמרה בומסי לגלי צה"ל והוסיפה כי הנזק שנגרם היה כה גדול, עד שייעברו מספר שבועות בכדי לתקן אותו. נוכח ההתפתחות החדשה, באתר של תנועת "Free Gaza" דווח כי ה"רייצ'ל קורי" צפויה לשוב מקפריסין לאירלנד בימים הקרובים ורק כאשר שתי ספינות הנוסעים יחזרו לתפקד, יחודש המשט.

לעומת זאת, חלק מנוסעי ה"רייצ'ל קורי" הכחישו את הדיווחים לפיהם הספינה שינתה את כיוונה והיא לא תגיע לרצועת עזה. מרי יוז, ממארגני המשט, אמרה לגלי צה"ל: "נגיע לרצועת עזה בתוך 24 שעות". נוסעים נוספים בספינה אישרו לרדיו הממלכתי של אירלנד כי היא ממשיכה במשט לכיוון הרצועה.

באתר של הארגון נכתב כי הם חשדו שהחבלה בספינות נעשתה על ידי ישראל, אולם לא רצו להפנות אצבע מאשימה לכיוונה. לדבריהם, הם השתכנעו כי ישראל היא האשמה בחבלה בעקבות דבריו של ראש מחלקת המבצעים במטכ"ל, אלוף משנה איציק תורג'מן, שאמר השבוע לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "שתי הספינות שעושות את דרכן לא יגיעו ליעדן, בגלל פעילות חשאית שננקטה נגדן".

עוד הוסיפה בומסי כי הארגון שלה לא יסכים לקבל שום פתרון דיפלומטי שישראל תציע, ומדגישה לראשונה כי המטרה של המשט היא לא הומניטרית, אלא פוליטית: "אנחנו לא פעילים הומניטריים", היא הבהירה בשיחה עם גלי צה"ל, "אנחנו רוצים להעביר מסר. אנחנו רוצים שישראל תסיר את הסגר מעל עזה, ולא נפסיק לשלוח ספינות עד שזה יקרה".

באתר של הארגון מבהירים הפעילים כי הם "יוודאו שה'רייצ'ל קורי' מוגנת היטב ושישראל תדע כי כל דבר שיקרה לה, לנוסעיה ולצוות שלה יהיה באחריותה. אנו נחזיר את הספינה לנמל, נוסיף לסיפונה עוד אישים בעלי פרופיל גבוה ונתעקש כי עיתונאים מרחבי העולם יצטרפו אלינו".

"אין לנו כוונה לעגון באשדוד"

בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, לפיהם "לא נאפשר לספינות להגיע לעזה. לא עכשיו ולא אחר כך. אנו מתכוונים לכוון את הספינה רייצ'ל קורי לנמל אשדוד ולהעביר את הסחורה האזרחית שלה לעזה לאחר בדיקה ביטחונית", אומרים מארגני המשט כי "אין לנו כל כוונה ומעולם לא הייתה לנו כוונה לעגון באשדוד".

בדיון מיוחד שנערך אתמול לקראת הגעת הספינה אמר נתניהו כי יש לפעול בנחישות למניעת כניסת הספינה לעזה. "נשמור על יכולתה של ישראל למנוע הכנסת נשק וחומרים תומכי לחימה לחמאס. ישראל הציעה ב- 48 שעות האחרונות כמה פעמים לספינה להגיע לאשדוד, ולאחר בדיקה ביטחונית להעביר את מטענה לעזה. כל ההצעות סורבו", אמר ראש הממשלה. עם זאת, הורה נתניהו לפעול בזהירות ובאדיבות מירבית כדי למנוע פגיעה בנוסעי "רייצ'ל קורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully