וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הדאגות הביטחוניות של ישראל מוצדקות"

את הדברים אמר נשיא ארה"ב לרשת הטלוויזיה CNN בהתייחס להתמודדות ישראל עם שלטון חמאס, אולם טען כי המצור על הרצועה מונע מאזרחי עזה לפתח את כלכלתם

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אמש (חמישי) בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית CNN כי הדאגות הביטחוניות של ישראל הינן מוצדקות בכל הקשור להתמודדות עם משטר חמאס ברצועת עזה.

עם זאת הוסיף נשיא ארה"ב ואמר כי המצור על הרצועה מונע מאזרחי עזה לפתח את כלכלתם. אובמה תיאר את שאירע בהשתלטות חיל הים על ספינות המשט לעזה כ"סיטואציה טרגית" אך הוסיף וטען כי הוא מקווה שהאירועים יעזרו להאיץ את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

ממשלו של אובמה בחר לפעול בצעדים זהירים לאחר אירועי המשט, בהם נהרג גם טורקי בעל אזרחות אמריקאית בן 19. גורמים בכירים בארה"ב אמרו כי התקרית מבליטה את הצורך להתקדם בתהליך שיחות הקרבה המתווכות בידי ארה"ב.

לפי יומיים שוחח הנשיא האמריקאי עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אודות השתלטות צה"ל על המשט לעזה, הביע את תנחומיו על ההרוגים ואמר כי הוא תומך בחקירה אמינה, שקופה וחסרת פניות של העובדות ב"טרגדיה הזאת". בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי "הנשיא חזר על החשיבות של מציאת דרך טובה יותר לספק עזרה הומניטרית לתושבי עזה מבלי לפגוע בביטחון ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully