וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לפצועי השייטת: הפגנתם לחימה מוסרית

נשיא המדינה נפגש בבית החולים תל השומר עם פצועי השייטת ושיבח את פעולת ההשתלטות על ספינות המשט לעזה. "על הספינה 'מרמרה' היו לוחמי טרור ולא לוחמי חופש"

נשיא המדינה שמעון פרס ביקר הבוקר (חמישי) את פצועי השייטת המאושפזים בבית החולים שיבא בתל השומר. הנשיא אמר לחיילים כי הוא בא "בשם מדינת ישראל להצדיע לכם ולומר לכם תודה עמוקה מקרב לב, על ההקרבה האישית שכל אחד מכם הקריב, גם במחיר סיכון חייכם שלכם. הפגנתם לחימה מוסרית והוכחתם גבורה במעשיכם".

"על הספינה מרמרה היו לוחמי טרור ולא לוחמי חופש, וישראל, למרות המצב הקשה, תמשיך להושיט ידה לשלום", אמר פרס. "גם הבוקר אנו יוצאים בקריאה לחמאס ולעולם כולו – אם אתם רוצים להסיר את המצור על עזה תזנחו את דרך הטרור, תכירו בישראל ונשב ביחד לשולחן המשא ומתן". הנשיא הדגיש כי "מדינת ישראל עוברת תקופה לא קלה. לצערי יש רוב מובנה באו"ם נגד מדינת ישראל, לא משנה מה תעשה – זהו כמובן לא רוב של צדק. אין שום סיכוי להעביר החלטות הגיוניות וחיוביות למזרח התיכון מול הלובי הערבי בתוך האו"ם".

עוד אמר הנשיא לחיילים כי "מדינת ישראל פועלת מתוך תחושת שליחות מוסרית ואני בטוח שהרגשת הצדק ליוותה את מעשיכם. לא פעלתם כרובוטים, הפעלתם שיקול דעת ונקטתם בזהירות גם תוך סיכון חייכם האישיים. השייטת עשתה דברים בל יאומנו, גם כבודדים וגם כיחידה. עשיתם את חשבון האומה לפני חשבונכם האישי. אני שומע מכל פינה אהבה והערצה לשייטת ולצבא".

הנשיא התעכב ליד מיטתו של החייל הפצוע בינוני ואמר לבני משפחתו "מהיום הראשון ליבי נתון לחייל י'. התרגשתי עד מאוד לדבר איתו ואני יודע שזה נס שהיום הוא יכול לשכב במיטה ולשוחח איתי. הוא מלח הארץ ומדינת ישראל כולה מחבקת אותו היום". הנשיא פנה להורי החיילים והודה להם על כך שגידלו ילידם למופת. "יש לי הזכות כנשיא המדינה להצדיע לכם ולומר לכם תודה בשם כל מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully